Hét millió eurós bírságot kapott a Facebook


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az olasz versenyhatóság 7 millió euróra bírságolta a Facebookot, azért, mert nem teljesítette az a hatóság felhasználói adatokkal kapcsolatos korábbi korábbi határozatában foglaltakat.

Az olasz versenyhatóság (AGCM) szerdán közölte, hogy a vizsgálatát azzal a megállapítással zárta, hogy a Facebook Inc. és leányvállalata, a Facebook Ireland Ltd. nem hajtotta végre a 2018-as határozatban foglaltak, amely előírta, hogy hagyjanak fel a felhasználói adatok jogellenes kezelésével kapcsolatos helytelen gyakorlattal, és az AGCM által kért közleményt sem tették közzé – jelentette a Xinhua hírügynökség.

2018 novemberében kilenc hónapos vizsgálat után az AGCM arra a következtetésre jutott, hogy a Facebook az előfizetők adatait olyan módon használta fel, amely megsértette az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, ezért két bírságot szabott ki a közösségi médiacégre, amelyek együtt 10 millió eurót tettek ki.

Az első bírságot azért szabták ki, mert a Facebook „megtévesztéssel vette rá a felhasználókat, hogy regisztráljanak a platformon”, anélkül, hogy a regisztrációs szakaszban megfelelően és azonnal tájékoztatta volna őket arról, hogy adataikat kereskedelmi célokra gyűjtik és használják – indokolt az AGCM. A második bírságot 2018-ban a felhasználói adatok harmadik feleknek történő továbbításával kapcsolatos jogsértések miatt szabta ki a hatóság.

Korlátozott precedensjog webinárium

Az AGCM mostani közleményében kifejtette, hogy az újabb hétmillió eurós bírságot azért szabták ki, mert „a Facebook és leányvállalata nem tette közzé a helyesbítő közleményt, és nem szüntette meg a kialakult fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot”.

Bár a regisztráció időpontjában a „viszonzásra kötelezés” megszűnt, „a felhasználók adatainak kereskedelmi célú gyűjtéséről és felhasználásáról továbbra sem nyújtanak azonnali és egyértelmű tájékoztatást” – közölte az AGCM.

A hatóság szerint a tájékoztatásra azért van szükség, hogy a fogyasztók eldönthessék, regisztrálnak-e a közösségi oldalra, „figyelembe véve a felhasználók által a Facebook számára továbbított adatok gazdasági értékét, amely a szolgáltatás igénybevételéért fizetett díjnak tekinthető”.

A Facebook elleni legfrissebb eljárás 2020 januárjában indult, és a bírságról az AGCM február 9-i ülésen döntöttek. Az eredeti eljárások, amely a két korábbi pénzügyi szankcióhoz vezettek még 2018-ban kezdődtek, miután három olasz érdekképviseleti szervezet csoportos keresetet nyújtott be a Facebook ellen a személyes adatok nem megfelelő kezelése miatt.

(nationalheraldindia.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. november 22.

Aláírták a négyoldalú megállapodást az igazságügyi reformhoz kapcsolt béremelésről

A négyoldalú megállapodás alapján a bírák és az igazságügyi alkalmazottak 2025. január 1. és 2027. január 1. között három ütemben kapnak béremelést. Így 2027-re a bírák az átlagos jövedelme 48 százalékkal, a bírósági titkároké és fogalmazóké 82 százalékkal, míg a bírósági tisztviselőké 100 százalékkal emelkedhet. 

2024. november 22.

Feltárták a szervezett bűnözés trendjeit

A szervezett bűnözés elleni aktuális rendészeti feladatokról, a szükséges nemzetközi együttműködésekről, az online világ térhódításáról, valamint a szervezett bűnözés áldozatairól is szó esett a Nemzeeti Közszolgálati Egyetem rendészeti eszmecseréjén – olvasható a ludovika.hu-n.