Bejegyzések a ‘versenyjogi bírság’ címkével ellátva

20 millióra bírságolta a DIGI-t a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült.

Hogyan használja a Google a felhasználók adatait?

Az ausztrál versenyhatóság véleménye szerint a Google tulajdonosa, az Alphabet Inc. a felhasználók megtévesztésével szerezte meg a személyes adataikat, hogy azokat célzott reklámozásra használja. A versenyhatóság több millió dolláros bírságot helyezett kilátásba és precedensként kezeli az ügyet.

Jogsértő a Microsoft kommunikációs platformja?

Az üzleti kommunikációval foglalkozó Slack Technologies versenyjogi bejelentést tett a Microsoft ellen az Európai Bizottságnál, amely a Microsoft Teams program Microsoft Officeba integrálásával megsérthette a versenyjogi szabályokat.

Versenyjogi vizsgálat az Apple ellen

Az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatósága azt vizsgálja, hogy követett-e el jogsértést az Apple azza, hogy csak saját fizetési szolgáltatását engedi használni az alkalmazáson belüli fizetéseknél, illetve, hogy

A GVH 2019-es tevékenysége dióhéjban

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága 2020. május 27-én elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.

Jogsértő a “bioszolárium”

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a KiwiSun „bioszolárium” franchise hálózatot működtető FOX CONSULTING Kft. reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A GVH 7 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a cégre, valamint eltiltotta a jogsértő gyakorlat folytatásától.

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatót tett közzé a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal a mai napon közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját, melyben az eddigi jogalkalmazói gyakorlata alapján megfogalmazott szempontokat összefoglalva kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartania a vállalkozásoknak a jogsértés megelőzése érdekében.

Több kartellt is vizsgált a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az elmúlt időszakban több jelentős, a vállalkozások versenykorlátozó magatartása miatt indított ügyben hozott határozatot. A döntések jól tükrözik a Hivatal egyik elsődleges célkitűzését: szigorú fellépés a kartellek ellen – különösen, ha azok közbeszerzési eljárásokat érintenek.