Hét millió eurós bírságot kapott a Facebook


Az olasz versenyhatóság 7 millió euróra bírságolta a Facebookot, azért, mert nem teljesítette az a hatóság felhasználói adatokkal kapcsolatos korábbi korábbi határozatában foglaltakat.


Az olasz versenyhatóság (AGCM) szerdán közölte, hogy a vizsgálatát azzal a megállapítással zárta, hogy a Facebook Inc. és leányvállalata, a Facebook Ireland Ltd. nem hajtotta végre a 2018-as határozatban foglaltak, amely előírta, hogy hagyjanak fel a felhasználói adatok jogellenes kezelésével kapcsolatos helytelen gyakorlattal, és az AGCM által kért közleményt sem tették közzé – jelentette a Xinhua hírügynökség.

2018 novemberében kilenc hónapos vizsgálat után az AGCM arra a következtetésre jutott, hogy a Facebook az előfizetők adatait olyan módon használta fel, amely megsértette az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, ezért két bírságot szabott ki a közösségi médiacégre, amelyek együtt 10 millió eurót tettek ki.

Az első bírságot azért szabták ki, mert a Facebook “megtévesztéssel vette rá a felhasználókat, hogy regisztráljanak a platformon”, anélkül, hogy a regisztrációs szakaszban megfelelően és azonnal tájékoztatta volna őket arról, hogy adataikat kereskedelmi célokra gyűjtik és használják – indokolt az AGCM. A második bírságot 2018-ban a felhasználói adatok harmadik feleknek történő továbbításával kapcsolatos jogsértések miatt szabta ki a hatóság.

Korlátozott precedensjog webinárium

Az AGCM mostani közleményében kifejtette, hogy az újabb hétmillió eurós bírságot azért szabták ki, mert “a Facebook és leányvállalata nem tette közzé a helyesbítő közleményt, és nem szüntette meg a kialakult fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot”.

Bár a regisztráció időpontjában a “viszonzásra kötelezés” megszűnt, “a felhasználók adatainak kereskedelmi célú gyűjtéséről és felhasználásáról továbbra sem nyújtanak azonnali és egyértelmű tájékoztatást” – közölte az AGCM.

A hatóság szerint a tájékoztatásra azért van szükség, hogy a fogyasztók eldönthessék, regisztrálnak-e a közösségi oldalra, “figyelembe véve a felhasználók által a Facebook számára továbbított adatok gazdasági értékét, amely a szolgáltatás igénybevételéért fizetett díjnak tekinthető”.

A Facebook elleni legfrissebb eljárás 2020 januárjában indult, és a bírságról az AGCM február 9-i ülésen döntöttek. Az eredeti eljárások, amely a két korábbi pénzügyi szankcióhoz vezettek még 2018-ban kezdődtek, miután három olasz érdekképviseleti szervezet csoportos keresetet nyújtott be a Facebook ellen a személyes adatok nem megfelelő kezelése miatt.

(nationalheraldindia.com)




Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 24.

Polt Péter: gyorsabbak lettek az eljárások

Az ügyészi feladatkör bővülése az eljárás felgyorsulását eredményezte az elmúlt tíz évben – hangsúlyozta a legfőbb ügyész a Magyar Jogász Egylet 15. Magyar Jogászgyűlésén csütörtökön Balatonfüreden.