Hét millió eurós bírságot kapott a Facebook


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az olasz versenyhatóság 7 millió euróra bírságolta a Facebookot, azért, mert nem teljesítette az a hatóság felhasználói adatokkal kapcsolatos korábbi korábbi határozatában foglaltakat.

Az olasz versenyhatóság (AGCM) szerdán közölte, hogy a vizsgálatát azzal a megállapítással zárta, hogy a Facebook Inc. és leányvállalata, a Facebook Ireland Ltd. nem hajtotta végre a 2018-as határozatban foglaltak, amely előírta, hogy hagyjanak fel a felhasználói adatok jogellenes kezelésével kapcsolatos helytelen gyakorlattal, és az AGCM által kért közleményt sem tették közzé – jelentette a Xinhua hírügynökség.

2018 novemberében kilenc hónapos vizsgálat után az AGCM arra a következtetésre jutott, hogy a Facebook az előfizetők adatait olyan módon használta fel, amely megsértette az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, ezért két bírságot szabott ki a közösségi médiacégre, amelyek együtt 10 millió eurót tettek ki.

Az első bírságot azért szabták ki, mert a Facebook „megtévesztéssel vette rá a felhasználókat, hogy regisztráljanak a platformon”, anélkül, hogy a regisztrációs szakaszban megfelelően és azonnal tájékoztatta volna őket arról, hogy adataikat kereskedelmi célokra gyűjtik és használják – indokolt az AGCM. A második bírságot 2018-ban a felhasználói adatok harmadik feleknek történő továbbításával kapcsolatos jogsértések miatt szabta ki a hatóság.

Korlátozott precedensjog webinárium

Az AGCM mostani közleményében kifejtette, hogy az újabb hétmillió eurós bírságot azért szabták ki, mert „a Facebook és leányvállalata nem tette közzé a helyesbítő közleményt, és nem szüntette meg a kialakult fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot”.

Bár a regisztráció időpontjában a „viszonzásra kötelezés” megszűnt, „a felhasználók adatainak kereskedelmi célú gyűjtéséről és felhasználásáról továbbra sem nyújtanak azonnali és egyértelmű tájékoztatást” – közölte az AGCM.

A hatóság szerint a tájékoztatásra azért van szükség, hogy a fogyasztók eldönthessék, regisztrálnak-e a közösségi oldalra, „figyelembe véve a felhasználók által a Facebook számára továbbított adatok gazdasági értékét, amely a szolgáltatás igénybevételéért fizetett díjnak tekinthető”.

A Facebook elleni legfrissebb eljárás 2020 januárjában indult, és a bírságról az AGCM február 9-i ülésen döntöttek. Az eredeti eljárások, amely a két korábbi pénzügyi szankcióhoz vezettek még 2018-ban kezdődtek, miután három olasz érdekképviseleti szervezet csoportos keresetet nyújtott be a Facebook ellen a személyes adatok nem megfelelő kezelése miatt.

(nationalheraldindia.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága