Hét millió eurós bírságot kapott a Facebook


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az olasz versenyhatóság 7 millió euróra bírságolta a Facebookot, azért, mert nem teljesítette az a hatóság felhasználói adatokkal kapcsolatos korábbi korábbi határozatában foglaltakat.

Az olasz versenyhatóság (AGCM) szerdán közölte, hogy a vizsgálatát azzal a megállapítással zárta, hogy a Facebook Inc. és leányvállalata, a Facebook Ireland Ltd. nem hajtotta végre a 2018-as határozatban foglaltak, amely előírta, hogy hagyjanak fel a felhasználói adatok jogellenes kezelésével kapcsolatos helytelen gyakorlattal, és az AGCM által kért közleményt sem tették közzé – jelentette a Xinhua hírügynökség.

2018 novemberében kilenc hónapos vizsgálat után az AGCM arra a következtetésre jutott, hogy a Facebook az előfizetők adatait olyan módon használta fel, amely megsértette az olasz fogyasztóvédelmi törvényt, ezért két bírságot szabott ki a közösségi médiacégre, amelyek együtt 10 millió eurót tettek ki.

Az első bírságot azért szabták ki, mert a Facebook „megtévesztéssel vette rá a felhasználókat, hogy regisztráljanak a platformon”, anélkül, hogy a regisztrációs szakaszban megfelelően és azonnal tájékoztatta volna őket arról, hogy adataikat kereskedelmi célokra gyűjtik és használják – indokolt az AGCM. A második bírságot 2018-ban a felhasználói adatok harmadik feleknek történő továbbításával kapcsolatos jogsértések miatt szabta ki a hatóság.

Korlátozott precedensjog webinárium

Az AGCM mostani közleményében kifejtette, hogy az újabb hétmillió eurós bírságot azért szabták ki, mert „a Facebook és leányvállalata nem tette közzé a helyesbítő közleményt, és nem szüntette meg a kialakult fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot”.

Bár a regisztráció időpontjában a „viszonzásra kötelezés” megszűnt, „a felhasználók adatainak kereskedelmi célú gyűjtéséről és felhasználásáról továbbra sem nyújtanak azonnali és egyértelmű tájékoztatást” – közölte az AGCM.

A hatóság szerint a tájékoztatásra azért van szükség, hogy a fogyasztók eldönthessék, regisztrálnak-e a közösségi oldalra, „figyelembe véve a felhasználók által a Facebook számára továbbított adatok gazdasági értékét, amely a szolgáltatás igénybevételéért fizetett díjnak tekinthető”.

A Facebook elleni legfrissebb eljárás 2020 januárjában indult, és a bírságról az AGCM február 9-i ülésen döntöttek. Az eredeti eljárások, amely a két korábbi pénzügyi szankcióhoz vezettek még 2018-ban kezdődtek, miután három olasz érdekképviseleti szervezet csoportos keresetet nyújtott be a Facebook ellen a személyes adatok nem megfelelő kezelése miatt.

(nationalheraldindia.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Mi lehet a mesterséges intelligencia szerepe a közszolgálatban?

„A DISPA (Directors of Institutes and Schools of Public Administration) fontos szerepet játszik a közigazgatási intézmények közötti együttműködés elősegítésében és a közszolgálati képzés színvonalának emelésében. Feladata egyebek mellett a közigazgatási képzés fejlesztése, a közigazgatási szervezetek kapacitásának növelése, az innováció és modernizáció támogatása, valamint szakmai fórumok szervezése a tagországok közigazgatási intézményei számára.

2024. november 4.

Csökken az egyajánlatos szerződések száma

2024 első három negyedévében 5744 darab eredményes közbeszerzési eljárást folytattak le hazánkban az ajánlatkérők, mely összesen 12572 darab közbeszerzési szerződés megkötését jelentette. A közbeszerzések összértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 46%-kal emelkedett, azaz összesen 2825,1 milliárd forintot tett ki. Ennek ellenére a rekordnak számító 2022-es évtől ez az érték még messze elmarad. Az előző évek azonos időszakához viszonyítva az egyajánlatos közbeszerzési szerződések számaránya mind az uniós, mind pedig a nemzeti eljárásrendben folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ami a verseny fokozódását jelzi.