Kínában már az olajkorszak utánra készülnek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kína, amely a világ legnagyobb autópiacával rendelkezik, azt tervezi, hogy betiltja a benzin és dízel üzemű gépjárművek gyártását és forgalomba hozatalát. Ezzel párhuzamosan pedig fejleszteni kívánja az elektromos autó gyártási kapacitásait. A döntésnek elsősorban környezet és egészségvédelmi okai vannak.


Az ötlet nem újdonság, a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek kitiltását már az Egyesült-Királyság és Franciaország is elhatározta. A döntés szerint 2040-re nem hozható forgalomba ezekben az országokban dízel és benzin üzemű gépjármű, amellyel jelentősen csökkenhet az üvegházhatású gázkibocsátás.

Xin Guobin, ipari és információ-technológiai miniszter-helyettes egy múlt héten tartott fórumon mondott beszédében megemlítette, hogy minisztériuma már a terveken és a határidőkön dolgozik. A politikai döntés hamarosan meg fog születni – mondta. Ez a kérdés jelentős előrelépést fog hozni Kína környezetvédelmi politikájában és a kínai autóipar fejlődésének is lökést fog adni – nyilatkozta a CCTV-nek adott interjújában. A kínai kormány célul tűzte ki, hogy a gyártók növeljék a fosszilis üzemanyaggal közlekedő gépjárművek hatékonyságát és meg kell kezdeniük az alternatív energiával működő járművek fejlesztését.

Kínáé a legnagyobb gépjárműpiac a világon, amit mi sem mutat jobban, minthogy a múlt évben összesen 28 millió autó talált gazdára. Az elektromos autók aránya folyamatosan növekszik és tavaly már elérte az 500.000-et az értékesített autók száma, amely 50%-kkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A kínai kormány kvótarendszer bevezetésével akarja előírni az autógyártók számára, hogy 2020-ig fokozatosan növeljék az elektromos autógyártási kapacitásukat. Ennek köszönhetően a külföldi autógyártók is várhatóan növelni fogják a kínai elektromos autó gyártókapacitásaikat.

A Ford eközben már jövőre hibrid autókat kínál a kínaiak számára és vállalta, hogy 2025-re az összes Kínában forgalomba hozott járművét elektromos kiegészítő hajtással látja el.

(theguardian.com)

[htmlbox Változásfigyeltetés]

Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Az Európa Tanács nemzetközi egyezményt fogadott el a mesterséges intelligenciáról

Az Európa Tanács elfogadta az első olyan nemzetközi, jogilag kötelező érvényű szerződést, amelynek célja, hogy a mesterséges intelligenciát (MI) használó rendszerek alkalmazása során biztosítsa az emberi jogok, a jogállamiság és a demokrácia jogi normáinak tiszteletben tartását -közölte pénteken a strasbourgi székhelyű nemzetközi szervezet.

2024. május 17.

Döntött a Kúria: fizessenek a pervesztesek!

Sokan ismerhetik akár saját kárukon azt a jelenséget, hogy a bíróságok jellemzően mérséklik a pernyertes számára megítélt ügyvédi munkadíjakat. Ezzel a pernyertesnek indokolatlan veszteséget kell elkönyvelnie, közvetetten pedig piactorzító hatása is van. Most a Kúria precedensértékű, tehát kötelező döntésben reagált erre a jelenségre. Nézzük előbb a legfontosabb fejleményeket, majd azt, hogy mindez hogyan hat a perstratégiára!

2024. május 17.

Gyermek külföldre vitele: akár vissza is fordíthatnak a határon, ha nincs nálunk a megfelelő papír

Ha csak az egyik szülővel utazik egy kiskorú külföldre, akár csak néhány napra, érdemes hozzájáruló nyilatkozatot kérni a másik szülőtől is, hogy ne érje kellemetlen meglepetés az utazókat. Hosszabb külföldi tartózkodás, például munkavállalás vagy tanulmányok folytatása esetén mindenképpen szükség lesz a nyilatkozatra, de egy rövidebb kiruccanás esetén is kérhetik a hatóságok, és ennek hiányában akár meg is tagadhatják a határátlépést. Elvált szülők esetén, ha a különélő szülő viszi el a gyermeket, még büntetőügy is lehet abból, ha a külföldre utazás a gyermeket nevelő szülő hozzájáruló nyilatkozata nélkül történik.