Megszűnik a Független Rendészeti Panasztestület


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2020. február 27-től kezdődően a rendőrségi eljárásokkal kapcsolatos panaszokat, vizsgálat indítását kérő beadványokat az alapvető jogok biztosa részére lehet benyújtani.

Az Országgyűlés által elfogadott, a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény, valamint egyes törvényeknek a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvénnyel kapcsolatos módosításáról szóló 2019. évi CIX. törvény 145. §-a értelmében 2020. február 27-én megszűnik a Független Rendészeti Panasztestület (továbbiakban: Testület), feladatait az alapvető jogok biztosa veszi át.

Az ombudsman az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény 39/F-L. § alapján folytatja le rendőrségi panaszügyekkel kapcsolatos eljárását, amely – hasonlóan a Testület korábbi eljárásához – nem hatósági eljárás. Az alapvető jogok biztosa vizsgálata során keletkezett jelentését a rendőrség közigazgatási hatósági eljárása követi. Az ezen eljárásban született határozat ellen a közigazgatási határozatok bírósági felülvizsgálatára vonatkozó szabály szerint lehet jogorvoslattal élni.

2020. február 27-től kezdődően a panaszosok a vizsgálat indítását kérő beadványaikat az alapvető jogok biztosa részére küldhetik el – a 1387 Budapest, Pf. 40. postacímre vagy a panasz@ajbh.hu e-mail-címre –, illetve panaszukat személyesen is benyújthatják ügyfélfogadási időben a 1054 Budapest, Vértanúk tere 1. szám alatti ügyfélszolgálaton, amelynek telefonszáma: 06-1-798-3686, illetve 06-1-790-6886.

(ajbh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.