Megtévesztheti a fogyasztókat a „csokiszolárium”

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A Chocolate Brown szoláriumok népszerűsítésére alkalmazott üzenetek azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy azokkal egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A GVH azonban valószínűsíti, hogy a „Csokicsővel” működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon kerülnek feltüntetésre az olyan állítások, mint az „egészséges”, „bőrkímélő” és „1,7 perc alatt 1000NE D-vitamin!”.

A GVH fogyasztóvédelmi gyakorlatában folyamatosan figyelemmel követi az egészségre gyakorolt hatásokkal és az egészség védelmével kapcsolatos reklámok ígéretét, mivel azok erőteljesen befolyásolják a fogyasztók döntéseit.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

(gvh.hu)

Kapcsolódó cikkek:


Garanciát kér a Facebooktól a NAIH
2019. augusztus 15.

Garanciát kér a Facebooktól a NAIH

A Facebooknak írásbeli garanciát kell adnia arra, hogy nem adja ki a felhasználók beszélgetéseit harmadik félnek, ha ez nem történik meg, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ideiglenes intézkedésként megtiltja az adatok kiadását.