Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet: kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás és a fenntarthatóság – közölte a reklámszövetség kedden.

A közlemény szerint a normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá, egyúttal vállalták azt is, hogy az etikai kódex szerint járnak el. A legjelentősebb módosítások a következők: kibővültek az általános reklámtilalmak a társadalmi etikai normák és a közízlés ingerküszöbének változásaira reagálva.

A kódex irány akar mutatni a mérvadó reklámozói magatartásformák preferálásával, például javasolja a sokoldalú emberábrázolást vagy a testképet digitális módon torzító manipulációk elkerülését – emeli ki a közlemény.

Önálló fejezetet kapott az adatvédelem. Tekintélyes mértékű átdolgozáson esett át a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló reklámozás, illetve a szerepeltetésük. Teljeskörűen átírták a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló részt. Alaposabban szabályozták azoknak az alkoholmentes italoknak a reklámozását, amelyek alkoholtartalmú ital márkanevét viselik.

Új tartalomként került be a normagyűjteménybe a fogadási tippszolgáltatással kapcsolatos reklám is, továbbá aktualizálták az influenszer-marketingre vonatkozó szabályokat a Gazdasági Versenyhivatal korábban kiadott ajánlásainak tartalmára támaszkodva. Az új Kódex 2023. június 30-tól hatályos.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Egyre gyakoribb a terhelt és az ügyészség közötti egyezség

Folyamatosan nő a bűncselekmények száma Magyarországon. Komolyabb figyelmet fordít a vádhatóság a bűncselekményből eredő vagyoni hátrány visszaszerzésére. Gyakoribbá váltak az alkuk az ügyészség és a bűncselekmény elkövetői között. Többek között ezek a főbb megállapítások vonhatók le abból az éves összefoglalóból, amelyet a legfőbb ügyész pár hete nyújtott be a Parlamentnek. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segít elemezni az adatokat.

2024. november 21.

Médiatanács: nem terjesztett LMBTQ-propagandát a TV2

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban hirdetett nyertest a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa november 19-i ülésén, amelyen azt is megállapította, hogy a Sztárban sztár All stars egyes, nézők által kifogásolt epizódjai nem voltak jogsértőek. A testület tájékoztatást kapott arról is, hogy a Fővárosi Törvényszék elutasította a Magyar RTL Televízió Zrt. Médiatanáccsal szembeni keresetét egy eljárás felfüggesztése iránt induló eljárásban.

2024. november 20.

NEM OKÉ – Összefogás az iskolai zaklatás ellen

A NEM OKÉ kampány célja, hogy az iskolai bántalmazást át- és túlélők trauma- és gyógyulásbeszámolóinak segítségével reményt adjon a jelenleg érintetteknek. A WMN-hez érkezett történetekből, a ma már felnőtt érintettek írásaiból is jól látszik, hogy a gyerekkorban átélt traumák nem múlnak el nyomtalanul.