Mobilokról maszkokra tért át a csaló – börtönbüntetést kapott Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Négy év börtönre ítéltek egy férfit Barcson nem létező mobiltelefonok és maszkok internetes árusításáért.

Az elsőfokú, nem jogerős döntésről azt írták: a bíróság 21 rendbeli csalás bűntettében és 36 rendbeli csalás vétségében mondta ki bűnösnek a 28 éves győri férfit, akivel szemben mintegy 2,5 millió forint értékben vagyonelkobzást rendelt el és kötelezte több mint egymillió forintos kártérítés megfizetésére is.

Az ügyészség korábban azt közölte, hogy az üzletszerűen elkövetett csalás és más vagyon elleni bűncselekmények miatt korábban már büntetett férfi 2019 szeptembere és 2020 márciusa között két internetes felületen is hirdetett mobiltelefonokat, de a vevők hiába várták a készülékeket, miután átutalták a 20 ezer és 250 ezer forint közötti vételárat vagy vételárrészt.

A férfi a koronavírus-járvánnyal összefüggő veszélyhelyzetben „profilt váltott”, 2020 márciusában és áprilisában már olyan embereket is becsapott, akik védőmaszkokat akartak vásárolni. Az egyik sértett 30 maszkért több mint 136 ezer forintot utalt előre neki.

A Barcsi Járásbíróság ítélete ellen a vádlott és védője enyhítésért, az ügyész a megítélt polgári jogi igénnyel kapcsolatban fellebbezett – derül ki a Kaposvári Törvényszék közleményéből.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.