Súlyos adatvédelmi bírság a Googlenek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A belga adatvédelmi hatóság 600.000 euró pénzbírságot szabott ki a Google belga leányvállalatára, mert a cég megsértette a belga állampolgárok elfeledtetéshez való jogát, valamint azért, mert a találatok keresőmotorból való eltávolítása rendszeresített nyomtatvány nem felelt meg az átlátható adatkezelés elvének.

Egy belga állampolgár kérelemmel fordult a Google-hoz, mert el szerette volna távolíttatni azon linkeket, amelyek negatív információkat tartalmaznak róla. A Google azonban elutasította a kérelmét.

A belga adatvédelmi hatóság bírósági kamarája döntésével bizonyos linkeket közérdekűnek minősített és úgy döntött, hogy azokat nem szabad eltávolítani.

A kérelmezőnek valóban van közéleti szerepe a linkek pedig feltételezhetően egy politikai párthoz fűződő kapcsolatára mutatnak.

A többi link azonban már elavult és megalapozatlan információkat tartalmazott a kérelmezőről, amelyek súlyosan sértették a jó hírnévhez való jogát.

A belga adatvédelmi hatóság szerint ezeket a linkeket a Google-nek el kellett távolítania. A belga adatvédelmi hatóság indokolásában kifejtette, hogy az eset körülményei a Google számára is világosak voltak, így a döntés meghozatala során azokat figyelembe kellett volna vennie.

A Google ezen felül nem biztosította az átláthatóságot a találatok keresőmotorból való eltávolítására vonatkozó kérelem formanyomtatványán, illetve az érintetteknek küldött válaszaiban sem.

A fentiekre tekintettel belga adatvédelmi hatóság, történetének eddigi legnagyobb, 600.000 eurós bírságát szabta ki a Google belga leányvállalatára.

A belga adatvédelmi hatóság a hatáskörét többek között arra alapította, hogy a Google válasza szerint, nem az európia székhelyként működő Google Ireland volt felelős a találati listákról való eltávolításért, illetve a határozat részletes bemutatja a Google különböző cégeinek felelősségét.

(edpb.europa.eu)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.