Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Új alapokra helyezi együttműködését az adatmegosztás terén a Központi Statisztikai Hivatal és a Közbeszerzési Hatóság (KH) – jelentette be a két szervezet csütörtöki közleményében.
A megkötött együttműködési megállapodás értelmében a két szervezet tudásmegosztással és szakmai képzésekkel is segíti majd egymást. Az egységes és átlátható módszertani gyakorlatok lefektetésével, illetve az adatmegosztás jogi kereteinek meghatározásával a két szervezet értékesebb statisztikai információkat szolgáltathat a társadalom, valamint a gazdasági- és állami szereplők, illetve a tudományos élet képviselői felé – olvasható a közleményben.
Emlékeztetnek: a KSH 2020-ban akkreditálta a Közbeszerzési Hatóság (KH) statisztikai tevékenységét, amelynek köszönhetően a KH hazánkban elsőként önként csatlakozott a Hivatalos Statisztikai Szolgálathoz. A KH így közfeladatot ellátó szervként jó minőségű, hiteles és több évre visszatekintő kimutatások rendszeres publikálásával segíti elő a tárgyilagos tájékoztatást és a közbeszerzési piac elemzését – közölték.
A közlemény kiemelte: az együttműködéshez kapcsolódóan az Országos Statisztikai Adatfelvételi Programban elrendelt „Nettó 700 millió forintot elérő vagy meghaladó végleges összértékű építési beruházás tárgyú közbeszerzési eljárások havi adatai” és a „Közbeszerzési eljárásban nyertes kis- és középvállalkozások havi adatai” című statisztikai adatátvételt, amely hozzájárul a KSH építőanyagokra vonatkozó statisztikai adatai minőségéhez.
(MTI)
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!