Világelső az ELTE csapata versenyjogban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ELTE joghallgatói a házigazda King’s College London csapatát legyőzve nyertek a rangos európai uniós perbeszédversenyen, a Herbert Smith Freehills Competition-ön.

A 2020 novemberében közzétett jogeset a digitális piaci szereplők gazdasági erőfölénnyel való visszaélésével foglalkozott az AppStore piacon, és több olyan jelenleg is zajló eljáráshoz hasonlít, amely az Apple erőfölénnyel való visszaélését vizsgálja a zeneszolgáltatás digitális piacán.

A 39 írásbeli beadványt benyújtó csapat közül a zsűri 12-t hívott meg a szóbeli fordulóba. Az ELTE csapata a június 18–19-én zajló online verseny során legyőzte a University of Oxford, a házigazda King’s College London és a Symbiosis Law School Pune (India) csapatát, majd a döntőben a National University of Singapore-t.

versenyjog

Az ELTE-t a versenyen Cserép Andor, Csillik Kristóf, Schultz Balázs Dániel és Teleki Lóránt joghallgatók képviselték, felkészítőik Papp Mónika, a Nemzetközi Magánjogi és Európai Gazdasági Jogi Tanszék adjunktusa és Bassola Bálint ügyvéd voltak.

Gratulálunk a csapat tagjainak fantasztikus teljesítményükhöz!

A hallgatók felkészítését az Igazságügyi Minisztérium jogászképzés minőségének javítását szolgáló pályázata támogatta.

(ajk.elte.hu)




Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.