Vírusmarketing ügyet vizsgál a GVH Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az ’ANTISEPTIC’, illetve ’ANTIVIRUS’ elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a fenti termék népszerűsítése során

  • különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg, továbbá valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék felhasználási tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre való alkalmasságáról,
  • valószínűsíthetően valótlan fogyasztói véleményeket mind képi, mind szöveges formában akként jelenít meg, mintha azok valós fogyasztóktól származó, valós tapasztalatok lennének,
  • annak gyártóját vagy forgalmazóját, illetve ezek elérhetőségét nem jelölte meg,
  • a termék termékkategóriáját, valamint annak összetételét nem jelölte meg, korlátozva ezáltal a fogyasztók tájékozott ügyleti döntésének meghozatalát, valamint a fogyasztói jogaik érvényesítését,
  • valószínűsíthetően valótlan információkat közölt a termék „díjmentes”, illetve „ingyenes” kiszállításáról,

mely magatartásokkal az eljárás alá vont valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezéseit.

Az eljárás alá vont kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai megjelennek a www.shopolo.hu weboldalon, továbbá az e weboldalra irányító Facebook és Instagram hirdetésekben. Az eljárás alá vont kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el, különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá a hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, valamint az ilyen termékeket kínáló webáruházak és más online értékesítési csatornák fokozottabb látogatására, igénybevételére.

A GVH ismételten hangsúlyozza a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában, amelyre a GVH korábbi közleményében is felhívta a figyelmet.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 4.

Csökken az egyajánlatos szerződések száma

2024 első három negyedévében 5744 darab eredményes közbeszerzési eljárást folytattak le hazánkban az ajánlatkérők, mely összesen 12572 darab közbeszerzési szerződés megkötését jelentette. A közbeszerzések összértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 46%-kal emelkedett, azaz összesen 2825,1 milliárd forintot tett ki. Ennek ellenére a rekordnak számító 2022-es évtől ez az érték még messze elmarad. Az előző évek azonos időszakához viszonyítva az egyajánlatos közbeszerzési szerződések számaránya mind az uniós, mind pedig a nemzeti eljárásrendben folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ami a verseny fokozódását jelzi.

2024. november 4.

Megindult a versenyfutás az új atomerőművekért az MI miatt

Irtózatos számítási kapacitás, következésképpen rengeteg energia és víz kell ahhoz, hogy fél világ az AI-jal írassa a leveleit, a nagy tech-cégek az atomenergia rehabilitációját látják a megoldásnak – írja az Euronews.