Visszajár a jegy ára, ha kihasználatlanság miatt törlik a járatot
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A légi társaságok kötelezhetőek az előre lefoglalt jegy árának visszatérítésére, ha azért törlik a visszarepülő járatot, mert az oda tartó repülőgép kihasználatlanul szállt volna fel.
A jelen ügyben egy angol bíróság úgy határozott, hogy az Iberia légitársaság köteles visszatéríteni az utas által fizetett jegyárat, mivel a visszaútra szóló járatát előzetes értesítés nélkül törölték.
A légitársaság azt követően törölte a London- Madrid-London viszonylaton Londonból Madridba közlekedő járatát, hogy a felperes pár perccel a megszabott idő után checkkolt be a gatwicki repülőtéren.
A felperes a késése miatt hívta fel a légitársaságot és kérte, hogy a beszállókaput tartsák még nyitva pár percig, azonban a légitársaság ekkor közölte vele, hogy a járatot törölték, ezért azt ajánlották, hogy vegyen jegyet egy másik légitársaság járatára.
Ez volt az egyik első eset az Egyesült Királyságban, amikor ilyen módon törölték a járatot.
Az ügy hátterében az állhat, hogy a légitársaságok így próbálják megakadályozni azt, hogy az utas retúr jegyet váltson, mivel az olcsóbb az egyszeri utazásra szóló jegyeknél.
Szakértők szerint a légitársaságok jegyvásárlési rendszere és ilyen stratégiái felett mér eljárt az idő.
A bíróság azért kötelezte a légitársaságot az utas útiköltségeinek megtérítésére, mert így a visszaútra csak jóval magasabb áron tudott jegyet váltani, mint amit a légitársaságnál eredetileg megfizetett.
(telegraph.co.uk)