Vízálló telefon, csak nem úgy – pontosabb tájékoztatást vállalt az LG


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta az LG Electronics Magyar Kft. (LG) kötelezettségvállalását, mely szerint a cég a jövőben önként kiegészíti kommunikációját mobilkészülékeinek víz-, por- és ütésállóságával kapcsolatban – olvasható a versenyhivatal weboldalán.

A versenyhivatal eljárása annak vizsgálatára indult, hogy az LG magyar nyelvű honlapja megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat egyes mobiltelefon-készülékei víz-, por- és ütésállóságáról. A honlap többek között „a katonai szabványnak megfelelő kivitel víz-, por- és gondállósággal”, illetve „katonai szintű tartósságra optimalizáltként” hirdette egyes mobilkészülék-típusait. Az állítások különböző nemzetközi szabványokkal (IP68; MIL STD-810G) kapcsolatos teszteken alapultak, a fogyasztók azonban nem kaptak pontosabb tájékoztatást arról, ez mit is jelent a készülék használatára nézve. A vásárlók csak a jótállási feltételek elolvasásakor – vagyis tipikusan a termék megvételét követően – szembesülhettek azzal, hogy az ígért tulajdonságokat a cég kizárólag tesztkörülmények között garantálja, így elveszítik a jótállást készülékükre, ha például „túl poros vagy nedves környezetnek” teszik ki, vagy úsznak vele.

A versenyhatóság elfogadta a cég önkéntes kötelezettségvállalását a felmerülő versenyproblémák korrigálására. A vállalkozás ezek alapján kiegészíti honlapjának tájékoztatóit, illetve az érintett mobiltelefonok használati útmutatóit és jótállási jegyeit a készülékekre vonatkozó víz-, por-, és leejtés-állósággal kapcsolatban. A fogyasztók a jövőben könnyen érthető és kiegyensúlyozott tájékoztatást kaphatnak a hivatkozott szabványok és tesztek lényegéről, valamint arról, hogy az LG készülékei milyen módon felelnek meg ezeknek, és mindez mit jelent a gyakorlati használatra nézve. A cég a készülékeit forgalmazó szerződéses partnereitől is elvárja a jövőben fentieknek megfelelő tájékoztatást.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2020. április 29.

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal.
2020. július 31.

20 millióra bírságolta a DIGI-t a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült.