Vizsgálja az ombudsman az Autóklub KGFB-vel kapcsolatos aggályait


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A beadvány alapján felmerült a jogállamiság elvéből fakadó jogbiztonság követelményének sérelme, illetve közvetlen veszélyének a gyanúja.

Az alapvető jogok biztosához a Magyar Autóklub panaszt nyújtott be, amelyben a biztosítók által a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjának meghatározásához használt bonus-malus rendszer rendeleti szintű szabályozásával, valamint az ún. károkozói pótdíj felszámításával összefüggésben jelzett problémákat.

A Magyar Autóklub álláspontja szerint a rendelet korlátozás nélküli felhatalmazást ad a biztosítók részére, amely alapján azok az egyes kártörténeti adatokat további korrekciós tényezőként is figyelembe vehetik a biztosítási díjak megállapítása során. Ezzel összefüggésben a beadványozó a biztosítási díjak – az előzőekből fakadó – gyorsan változó jellegét, valamint a károkozói pótdíj alkalmazásának gyakorlatát is sérelmezte.

A beadvány alapján felmerült a jogállamiság elvéből fakadó jogbiztonság követelményének sérelme, illetve közvetlen veszélyének a gyanúja, így az ombudsman vizsgálatot indított, melynek keretében megkereséssel fordult a pénzügyminiszter, a Magyar Biztosítók Szövetsége, valamint a biztosítási piac felügyeleti szerveként eljáró Magyar Nemzeti Bank felé.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.