Hírszerzők teljesítménye


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.


Az MvM rendeletet alkotott az Információs Hivatal hivatásos állománya teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, az azok alkalmazásához kapcsolódó eljárási szabályokról, valamint a minősítés tartalmi és eljárási szabályairól.


A 3/2016. (I. 11.) MVM rendelet értelmező rendelkezése  szerint   

 

  • értékelő vezető: a munkáltatói jogkör gyakorlója, illetve akire a munkáltatói jogkör gyakorlója aki a teljesítményértékelés ajánlott elemeinek értékelésével kapcsolatos jogkört átruházza;
  • értékelt személy: az Információs Hivatal   hivatásos állományának tagja (a továbbiakban: hivatásos állomány tagja), akinek a teljesítményét e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni;
  • fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek munkavégzéshez kötődőek és a munkavégzésen kívüliek;
  •  kompetencia: a polgári hírszerzési tevékenységgel összefüggő feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;
  • kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;
  • munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az értékelő vezető által támogatott, intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzés, illetve önképzés eredményeként elérendő cél, amely elősegíti a hivatali feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség és képesség alkalmazását;
  • munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;
  • vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.

 
A rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a  teljesítményértékelés kompetencia térképét, amely a következő elemekből áll:
 

I. Ajánlott vezetői kompetenciák

1. etikus magatartás/megbízhatóság

2. felelősségtudat

3. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje

4. döntésképesség

5. csoportok irányítása

6. konfliktuskezelés

7. mások motiválása

8. változások irányítása

9. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség

10. rendszergondolkodás

 

II. Ajánlott munkatársi kompetenciák

1. etikus magatartás/megbízhatóság

2. felelősségtudat

3. szabálytudat és fegyelmezettség

4. szakmai ismeretek alkalmazásának szintje

5. kapcsolattartás, kapcsolatteremtő- és fenntartó készség

6. változásokra való nyitottság/kezdeményezőkészség

7. szervezet iránti lojalitás

 


Kapcsolódó cikkek