Jogszabályfigyelő 36. hét


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az alábbi cikkünkben a 134-136. számú Magyar Közlönyök legfontosabb újdonságait foglaljuk össze.


Tartalom:

A közös jogkezelő szervezeteknek fizetendő díjak

Étel- és italautomaták összekötése a NAV-al

Digitális Gyermekvédelmi Stratégiát fogadott el a Kormány

 

A közös jogkezelő szervezeteknek fizetendő díjak

A rendelet értelmében a közös jogkezelő szervezet vagy a független jogkezelő szervezet jogkezelési tevékenységének bejelentéséért fizetendő igazgatási szolgáltatási díj 50 000 Ft.

A változás bejelentéséért fizetendő igazgatási szolgáltatási díj 25 000 Ft.

A reprezentatív közös jogkezelő szervezetként végzett közös jogkezelési tevékenység engedélyezésére irányuló kérelem igazgatási szolgáltatási díja

  • ha a kérelem legfeljebb három vagyoni jog tekintetében végzett közös jogkezelési tevékenységre vonatkozik, függetlenül a kérelemben igényelt engedélyek számától: 850 000 Ft,
  • ha a kérelem háromnál több vagyoni jog tekintetében végzett közös jogkezelési tevékenységre vonatkozik, akkor a fenti díjon felül minden egyes további érintett vagyoni jog tekintetében 425 000 Ft.

Az igazgatási szolgáltatási díjat a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) a kincstárnál vezetett 10032000-01731842-00000000 számú előirányzat-felhasználási keretszámlájára átutalással vagy készpénz-átutalási megbízás útján kell befizetni, az azonosítási adatok – a közös jogkezelő szervezet, független jogkezelő szervezet vagy reprezentatív közös jogkezelő szervezet neve, címe és a jogcím – feltüntetésével.

Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetése a bejelentés vagy a kérelem benyújtásával egyidejűleg esedékes; a díj megfizetését a bejelentéskor vagy a kérelem benyújtásakor igazolni kell.

Joganyag:

19/2016. (IX. 5.) IM rendelet  a közös jogkezelő szervezetek és a független jogkezelő szervezetek jogkezelési tevékenységének bejelentésével, valamint a reprezentatív közös jogkezelő szervezetként végzett közös jogkezelési tevékenység engedélyezésével kapcsolatos eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjra vonatkozó szabályokról

Megjelent:

MK 2016/135. (IX. 5.)

Hatályos:

2016. 10. 06.

Megjegyzés: új jogszabály

[htmlbox Változásfigyeltetés]

 

Étel- és italautomaták összekötése a NAV-al

A 2017. január 1-től hatályos rendelet célja, hogy az ital- és ételautomaták értékesítési adatai online eljussanak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Az automaták felügyeletét egy hatóságilag vizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, az automata felügyeleti egység látja el, amelyet a berendezések vezérlőpaneljéhez elválaszthatatlanul kapcsolódva kell beépíteni.

A NAV-nak így pontos adatai lesznek a gépek forgalmáról. Az információkat összevetheti az adózótól érkező bevallási adatokkal, ami segíti az esetlegesen eltitkolt bevételek feltárását és a gazdaság fehérítését. A NAV a felügyeleti szolgáltatón keresztül kapja meg az automata értékesítési adatait. A felügyeleti szolgáltatót a fővárosi kormányhivatal metrológiai hatósága veszi nyilvántartásba.

Az adatszolgáltatási kötelezettség alól mentesülnek azok a berendezések, amelyekről a felügyeleti szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy fizikailag nem láthatóak el automata felügyeleti egységgel.

Joganyag: 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták műszaki követelményeiről, az automaták üzemeltetéséről és szervizeléséről, valamint az automatákban rögzített adatoknak az állami adó- és vámhatóság felé történő szolgáltatásáról

Megjelent: MK 2016/134. (IX. 2.)

Hatályos: 2017. 01. 01.

Megjegyzés: új jogszabály

 

Digitális Gyermekvédelmi Stratégiát fogadott el a Kormány

A Digitális Jólét Program részeként elkészült és a Kormány elfogadta a „Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiáját”, amelyet közzé tettek a Kormányzati Portálon.

A Kormány a magyarországi internetszolgáltatókkal kötött megállapodás keretében kívánja megteremteni a Gyermekek Számára Biztonságos Internetszolgáltatás új feltételeit.

Emellett a kormányhatározat szól:

  • ingyenesen hozzáférhető, magyar nyelvű, korszerű gyermekvédelmi szűrőszoftverek kifejlesztéséről,
  • a gyermekek számára biztonságos, értékteremtő és gazdag online tartalmak minél egyszerűbb elérése érdekében a gyermekek számára biztonságos tartalmakat, valamint az online gyermekvédelemmel kapcsolatos fontos információkat összegyűjtő és bemutató honlap létrehozásáról és működtetéséről,
  • átfogó tájékoztatási programok indításáról a gyermekek online térben történő megóvását célzó jogszabályi rendelkezések és a gyermekeket a digitális világban érő sérelmekkel szembeni fellépési lehetőségek széles körű megismertetése érdekében,
  • átfogó és ingyenes képzési és továbbképzési programok indításáról az online zaklatások, megfélemlítések megelőzésére és kezelésére, a gyermekek, a szülők, a pedagógusok és gyermekekkel foglalkozó más szakemberek médiaműveltségének fejlesztésére.

Joganyag: 1488/2016. (IX. 2.) Korm. határozat a Gyermekek Számára Biztonságos Internetszolgáltatás megteremtéséről, a tudatos és értékteremtő internethasználatról és Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiájáról

Megjelent: MK 2016/134. (IX. 2.)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 27.

Az illetékkötelezettség keletkezése

A tulajdonszerzéshez kapcsolódó illetékfizetési kötelezettség tulajdonszerzésenként keletkezik: mindig az új tulajdonszerzés ténye alapozza azt meg. Az illetéktörvény szempontjából az ugyanarra az ingatlanra ugyanazon a napon kötött két különböző jogügyletet, tulajdonszerzést nem lehet egy tulajdonszerzésnek tekinteni – a Kúria eseti döntése.

2024. szeptember 25.

A törvényességi felügyeleti eljárás szabályozása és típusai

Az alábbi cikkünk betekintést ad a Wolters Kluwer Hungary kiadásában megjelent, Dr. Bodor Mária, Dr. Gál Judit és Dr. Koday Zsuzsanna által jegyzett Magyarázat a cégek feletti törvényességi felügyeleti eljárásról című kiadványába.