Az EU új szabványokat javasol a járművek szennyezőanyag-kibocsátásának csökkentése érdekében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Európai Bizottság csütörtökön javaslatot terjesztett elő az EU-ban értékesített új gépjárművek légszennyezésének csökkentésére, a levegőminőség javításnak érdekében.

A javaslat értelmében, az Euro 7 kibocsátási előírások az összes gépjárműre vonatkozó kibocsátási határértékeket egységes szabályrendszerbe foglalják. Az új szabályok üzemanyag- és technológiasemlegesek, azaz ugyanazokat a határértékeket írják elő, függetlenül attól, hogy a jármű benzint, dízelt, elektromos meghajtást vagy alternatív üzemanyagokat használ.

Az Euro 7 előírások lesznek az első olyan kibocsátási szabványok világszerte, amelyek túlmutatnak a kipufogócsövekből származó kibocsátások szabályozásán, és további határértékeket állapítanak meg a fékekből származó részecske illetve a gumiabroncsokból származó mikroműanyag-kibocsátásra. A javaslat biztosítaná továbbá, hogy az új autók hosszabb ideig maradjanak „tiszták” tehát kevésbé légszennyezők, minden járműnek az eddiginél hosszabb ideig kell majd megfelelnie a szabályoknak: a személygépkocsik és kisteherautók megfelelőségét addig fogják ellenőrizni, amíg ezek a járművek el nem érik a 200 ezer kilométert és a 10 éves kort.

Az Európai Bizottság szerint az új szabványok alkalmazása várhatóan a személygépkocsik esetében 35, a buszok és tehergépkocsik esetében pedig 56 százalékkal csökkentik majd a károsanyag-kibocsátást. A javaslatot testület az Európai Parlament és az uniós tagállamok kormányait tömörítő tanács elé terjeszti elfogadásra. Amennyiben a két uniós testület ezt jóváhagyta az új szabványok 2025-ben lépnek hatályba.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 9.

Olaszországban jogvita lett a strandolásból

Az olasz tengerpart elképzelhetetlenek strandfürdők nélkül. Az önkormányzatok évtizedekig átláthatatlanul adták ki az üzemeltetési jogokat, megsértve az uniós versenyjogot. A következőkben a szerző egy bizarr jogi és politikai vitát tár a Jogászvilág olvasói elé.

2024. június 24.

Mi köze a kékúszójú tonhalaknak a keresetek befogadhatóságához?

Cikkünkben az Európai Unió Működéséről Szóló Szerződés („EUMSz”) 263. cikkének (4) bekezdése alapján benyújtott közvetlen keresetek (megsemmisítési keresetek) egyes befogadhatósági feltételeit vizsgáljuk, elsődlegesen az Európai Unió Bírósága által kialakított esetjog alapján.