Komoly változásokat hoz a digitális piacon az EU új jogszabálya
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Megkezdték az utolsó tárgyalási kört az európai intézmények az úgynevezett digitális szolgáltatásokról szóló rendeletről. A jogszabály célja az, hogy európai szinten szabályozza újra a nagy technológiai cégek felelősségét és a törvénysértő tartalmak ügyét.
A jogalkotó szerint a Twitternek, a Facebooknak és a YouTube-nak moderálnia kell a hozzájuk feltöltött tartalmat, ez az e-kereskedelemre és a félrevezető tartalmakra is vonatkozik. Az Európai Parlament nemrég elfogadta a saját álláspontját az ügyben. Azonban még 16 kérdést tárgyalnak a bizottsággal és a tanáccsal.
Az egyik kérdés az, hogyan kezeljék az ügynevezett sötét gyakorlatokat. Vagyis amikor a felhasználók megtévesztésével szereznek feliratkozókat vagy vásárlókat. A csomag arra is kötelezheti a platformokat, hogy vészhelyzet, háború vagy járvány esetén fokozottan lépjenek fel a félrevezető információk ellen.
Egy másik érzékeny pont a gyermekek védelme: betilthatják a célzott reklámokat és kötelezhetik a platformokat, például a TikTokot arra, hogy a kiskorúak számára is érthetően fogalmazzák meg a felhasználási feltételeiket.
(hu.euronews.com)