Peugeot 3008 GT 2.0 HDi EAT6


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A nem is olyan régen tesztelt 120 lóerős 3008 után kipróbálhattuk, mit tudd a kizárólag 2.0 literes, 180 lóerős motorral készülő GT verzió. Inkább a vezetési élményre fogékony ügyfélkörnek szánt változat az autózás örömét testesíti meg rendkívül modern formában.


A GT modellt erőteljes külsővel ruházták fel. Már a fényesfekete, kettős tónusú Black Diamond tető és „kétszínűsége” is szemre való. De magán viseli a szabadidő-autók jellegzetes vonásait, elejét sakktáblát imitáló, sajátos hűtőmaszk határozza meg, amelyet full LED-es fényszórók fognak közre.

Jellegzetes Peugeot dizájnt kapott, látványos a megjelenése, apró GT-s beütéssel

 

Oldalról a kiszélesített sárvédők, a 19 colos kettős árnyalatú felnik, a tetősíkra simuló, alumíniumból készült, hosszanti tetőrudak és az első sárvédőkre helyezett, réz GT monogram teszi egyedivé, míg a hátsó részen csak a lökhárító két szélét díszítő, kettős krómozott kipufogóvég utal sportosabb származásra.

A GT jellegzetessége a sakktáblát imitáló, sajátos hűtőmaszk, a 180 lóerős dízel csak ehhez a modellhez jár

 

A GT változat sportos énje belül is visszaköszön. Bár már az alapmodell belső stílusa is látványos és inkább sportkocsis hangulatot áraszt, de a GT még hozzá tesz egy picit. Jellegzetes vonása a kettős, rézárnyalatú szegélyvarrás a műszerfal tetején és a kartámaszon, valamint a selyemfényű krómacél betétek, acélból készült pedálszerkezet és első küszöbök, szőnyegek réz színű díszöltésekkel, fekete tetőkárpit és oszlopok.

Ha kéttónusú fényezést választunk, akkor a hátulja csak fekete lehet

 

Ülései kényelmesek, jó az oldaltartásuk, fárasztó utazás alatt masszázsfunkcióval kényeztetnek és szemre való teljes bevont szintén szegélyvarrott kompakt kormánykerék, az alsó lapított részen díszelgő, krómozott acélból készült GT logóval.

Az apró kormány illik sportos génjeihez, szépen mutat ebben a környezetben és jó tekergetni

 

Konfigurálható a műszerfal, bármilyen adat megjeleníthető rajta, a térképet teljes felületen mutatja

 

A teljesen digitális műszerfalat már ismerhetjük a sima verziókból, sokrétűen konfigurálható, de itt exkluzivitás tovább folytatódik a sajátos rézárnyalatú, digitális csempés műszeregységben. Hátul is kényelmes, a hatalmas üvegtető miatt viszont a fejtér szűkösebb, de cserébe egy jól pakolható 520 literes csomagteret kapunk, amely a csomagtérből lehajtható osztott ülésekkel majd 1500 literig bővíthető.

Kényelmesek az ülések, az ülőlap hossza is állítható, fáradság ellen masszázsfunkciót kínál

 

A négyhengeres dízelmotort jó ismerhetjük más típusokból, de itt 180 lóerővel pedálozik. 400 Nm nyomatékát egy hatfokozatú automata váltón keresztül juttatja az első kerekekre. A két literes dízel remekül és kulturáltan végzi a dolgát, belül alig hallani valamit munkájából, és ahogy a motor melegszik, ez még enyhül. Nem csúcsérték, de elegendő 8,9 másodperc alatt gyorsul száz kilométeres sebességre és 1,7 tonnás önsúlyával minden helyzetben kellő dinamikával feltalálja magát.

A hatalmas üvegtető jót tesz a belső hangulatnak, de a fejtér látja kárát

 

Fogyasztása is parádés, 180 lóerejét mozgósítva 6,6 átlagot produkált száz kilométeren.  Kormányzása panaszmentes, sőt a kis kormánykerék és a tökéletesre hangolt szervorásegítés miatt kimondottan élvezetes kanyargós utakon vezetni. Egy darabig. A futómű hangolással már voltak apró problémáink, míg jó minőségű az út, addig hibátlan a játék, de már úthibákon vagy keresztbordákon csak bukdácsol, mi több rossz minőségű autópályáinkon mintha külön életet élne a hátulja.

Sportautókat idéző belső, apró kormány, egyedi fokozatválasztó kar, konfigurálható műszerfal, kellhet még valami?

 

Mindent összevetve remek autó a GT, látványos külsővel, de legfőképp az abszolút egyedi belsővel hódít, emellett kényelmes, jó vezethető autó és a 180 lóerős dízel is remek választás lehet. Bár tíz milliós alapára nem kevés de, mint tudjuk, a példátlan dolgoknak elkérik az árát.

A tízmilliós alapáron felül még két millióért tudunk extrákat rendelni, ez a plafon

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.