Egységesítik a dohánytermékek csomagolását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az uniós előírásoknak megfelelően módosította a kormány a dohánytermékek előállításáról, forgalomba hozataláról és ellenőrzéséről, a kombinált figyelmeztetésekről, valamint az egészségvédelmi bírság alkalmazásának részletes szabályairól szóló rendeletét.


A jövőben tilos jellegzetes ízesítésű és az alkotóelemeikben ízesítést tartalmazó cigaretta, illetve cigarettadohány-termékek forgalomba hozatala. Változnak a csomagolás szabályai is, így például cigaretta csomagolásán a felpattintható vagy felhajtható (flip-top) fedélen, illetve az oldalpántos doboz csapófedelén kívül nem lehet olyan nyílás, amely az első felnyitás után újrazárható, illetve a cigaretta csomagolása (csomagolási egysége) kizárólag téglatest alakú lehet, szabályozzák továbbá az is, hogy az egészségvédő feliratoknak a csomagolás mekkora részét (hány százalékát) kell elérniük, milyen színnel (alapon) és milyen betűtípussal kell feltüntetni. Egységesítik emellett magát a csomagolást is, amely nem tartalmaz díszítőelemeket.

[multibox]

A korábban (2016. augusztus 19-én) hatályos szabályoknak megfelelő dohányterméket főszabályként 2016. december 31-éig lehet gyártani, importálni, bejegyzett kereskedő által fogadni, 2017. február 28-áig lehet a dohány-kiskereskedelmi ellátó raktárába beszállítani és kizárólag 2017. május 20-áig lehet forgalomba hozni.

A rendelet – két kivételtől eltekintve – 2016. augusztus 20-án lépett hatályba.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága