A jövő jogásza

2018. március 19.

Alternatív vitarendezés a családi vállalkozásoknál 3. rész

A családi vállalkozások tagjai közötti mediáció: a vitarendezés a megromlott kapcsolatban alternatívát nyújthat a rokonok-üzlettársak viszálya tekintetében. Mivel ez a szituáció egy morális csalást, kiábrándulást képvisel, a per lehetősége inkább egy potenciális nyilvános „sárdobálás”, ezzel szemben a mediáció segítségével a felek méltósága akár megőrizhető is lehet.

2018. március 19.

Alternatív vitarendezés a családi vállalkozásoknál 2. rész

Cikkünk előző részében a családi vállakozás fogalmával és kialakulásának történetével foglalkoztunk. A mostani írásunk  a családi vállalkozások gazdaságban való jelenlétét, működését és a felmerülő problémákat ismertetjük.

2018. március 19.

Alternatív vitarendezés a családi vállalkozásoknál 1. rész

A szerzők kutatása a családi vállalkozások belső működését vizsgálja. Hipotézisük, hogy a specifikusan a családi vállalkozásokra jellemző ”neuralgikus pontok” és viszályok – melyeknek alapja az üzleti és az érzelmi kapcsolatok keveredése – mediációval oldhatók meg leghatékonyabban. Ez a módszer biztosítja a folytonosságot a vállalat számra, és segíthet a konfliktusok kezelésben hozzájárulva a működőképes közös munkakörnyezet kialakításához.

2018. február 12.

Birkózó szőnyegtől a jogi pályáig- Interjú dr. Barta Péterrel, a Jogászdíj „Az év fiatal tehetsége” kategóriájának győztesével

Birkózóként kezdte, elvégezte a közgázt, és végül jogász lett. Több pályán is kipróbálta magát a bankszektortól kezdve, az Ernst & Young-on át, jelenleg a Jalsovszky Ügyvédi Iroda ügyvédjelöltje és adótanácsadója. A 2017-es Wolters Kluwer Jogászdíj Év Fiatal Tehetségével, Dr. Barta Péterrel beszélgettünk.

2017. december 14.

Hát ilyen egy nap a DLA Piper ügyvédjeként!

Véget ért az idei Lawyer for a Day. A jogi esetmegoldó versenyünk döntőjébe jutott hallgatóknak magyar startupot kellett képviselniük egy holland befektetővel való tárgyaláson, miközben kollégáinkkal is együtt kellett működniük – igazán élethű volt a szimuláció. Gratulálunk minden résztvevőnek a kiváló teljesítményhez, örülünk, hogy megismerhettünk Titeket!

2017. november 21.

Konfliktusok kezelése az Ombuds iroda segítségével

Az ombudsman feladata elsősorban az igazságszolgáltatás kivételével valamennyi állami szervnél, panasz alapján vizsgálat indítása a jogsértőnek talált gyakorlatról a szerv értesítése és a panaszos jogainak képviselete. Az ombudsman nem hozhat kötelező intézkedéseket, nem alkalmazhat jogi szankciókat.