Vajon az ügyvédeknek is lesz majd AI avatárjuk?


A cím hallatán vélhetően sokaknak egy jövőbeni, tárgyalótermi 3D-s hologram ugrik be, azonban nem kell ennyire távoli, futurisztikus jelentre gondolni! A videós avatarok már 2024-ben is dolgoznak „helyettünk”.

A mesterséges intelligencia egyre inkább teret nyer a napi online marketingünkben, legyen szó akár egy blogposzt megírásáról, egy kép elkészítéséről vagy épp egy videó feliratozásáról.

Az már nem titok, hogy az ügyvédeknek is éppúgy szükségük van tudatos online jelenlétre, ami sokszor rengeteg időt és erőforrást igényel, akár saját maguknak kell előkészíteni elő ezeket a tartalmakat, akár marketinges szakembereknek szervezik ki a feladatokat.

Szerencsére gombamód szaporodnak azok a programok, amik több tucat munkaórát és valóban érzékelhető kiadást spórolnak meg nekünk. Gondoljunk bele: könnyen elérhető a Chatgpt a szövegírásra, kutatásra, a Canva beépített AI stúdiója képalkotásra. Videós animációkat készíthetünka Runway segítségével, vagy éppen avatart tudunk előállítani a HeyGen programmal. A sor még hosszasan folytatható, hiszen több ezer AI-alapú program áll jelenleg is a rendelkezésünkre, hogy a saját, illetve cégünk számára leginkább megfelelőt választhassuk.

De vajon ki és hogyan használhatja fel ezeket a tartalmakat? Milyen jogszabályi keretek védenek minket attól, hogy mások visszaéljenek a hangunkkal, képünkkel vagy épp videós avatarunkkal?

Mennyire követi le a jelenlegi hazai és nemzetközi szabályozás az AI-marketing eszközök működését? És mi hogyan kerülhetjük el, hogy mások tartalmaival akaratlanul is visszaéljünk?

Többek között ezekre a kérdésekre keresik a válaszokat a Wolters Kluwer szakértői, Dr. Firniksz Judit, Phd, LL.M (a Wolters Kluwer Hungary által felkért tudományos tanácsadója,  a PPKE Versenyjogi Kutatóközpont kutatója) és Dr. Megyeri Andrea (a Wolters Kluwer Hungary Kft. innovációs és tartalomfejlesztési igazgatója) a június 5-i Content TrAilblazers rendezvényen.

Az esemény egy nemzetközi AI-marketing konferencia, amelyre 10+ kiváló mesterséges intelligencia szakértő érkezik az Egyesült Államoktól Németországon és Ausztrián át Magyarországig. A virtuális konferenciára elsősorban cégvezetőket, marketingeseket, tartalomgyártókat és a téma iránt érdeklődőket várnak, akik szeretnék alaposan körbejárni az online kommunikáció és az AI jövőjének témáját.

A konferencia négy fő panelből áll:

  1. Marketing & AI
  2. Data & AI
  3. Sales & AI
  4. Law & AI

A résztvevőknek lehetőségük lesz kérdezni is a hazai és nemzetközi szakértőktől, így a Wolters Kluwer munkatársaitól is. A részletes program és az előadói lista megtalálható a rendezvény weboldalán.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 18.

A jog nem csak a jogászoké…? – Mesterséges intelligencia, legaltech és jogi kommunikáció  

Jog és kommunikáció – A modern kommunikációs technológiák versenyképességi kihívásai” című konferencia – amelyet a Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja közösen szervezett májusban – arra kereste a választ, hogy felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk. Olvassa el a konferencia délutáni szekciójáról készült beszámolóinkat, így betekintést kaphat az előadásokba. 

2024. június 13.

A vállalati kommunikáció megfelelőségi kérdései

A „Jog és kommunikáció – A modern kommunikációs technológiák versenyképességi kihívásai” című konferencia – amelyet a Wolters Kluwer Hungary, a Szegedi Tudományegyetem Üzleti Jogi Intézete és az SZTE Európai Értékek Elemző Központja közösen szervezett májusban – arra kereste a választ, hogy felkészültek vagyunk-e mindazokra a kommunikációs jelenségekre, amelyekkel a technológiai fejlődés eredményeként a digitális környezetünkben nap mint nap szembesülünk. Olvassa el a konferencia délutáni szekciójáról készült beszámolóinkat, így betekintést kaphat az előadásokba.