A jogi folyamatok automatizálása


Cikkünkben megvizsgáljuk, hogy a folyamatok strukturálása miért olyan fontos lépés a jogi szoftverek bevezetése előtt.


Az egyszerű munkák jogi szoftverek bevezetésével történő automatizálásával a vállalati jogászok több időt fordíthatnak a komplexebb, nagy értékű feladatokra.

Az automatizálás a folyamatok felülvizsgálatával kezdődik.

A Wolters Kluwer és The Lawyer által „Az értékek bemutatása: legaltech és a vállalatok jogi osztályai” címmel készített jelentés szerint az Egyesült Királyság vállalatainál a jogi osztályok több mint kétharmada növelni kívánja a folyamatok strukturálásának hatékonyságát az elkövetkező három évben. Ide tartozik annak meghatározása, hogy milyen folyamatok vannak a vállalatnál, milyen folyamatért felelős a jogi osztály (különösen azok, amelyeket rendszeresen végeznek), és annak meghatározása, hogy mennyi időt töltenek velük. Így meghatározva, hogy mely feladatokat érdemes automatizálni.

Miért fontos a jogi osztály folyamatainak strukturálása?

A jogi osztály szoftvereinek telepítésekor csábító egyből a fejlesztőhöz fordulni. Fontos azonban először áttekinteni a saját folyamatokat, mert ez segít meghatározni, mire és miért van szükség.

Maurits Annegarn, a Wolters Kluwer jogi szoftverének szegmensmenedzsere szerint: „Ha nincs lehetőség nyomon követni a működését, struktúráit és házirendjeit, fennáll annak a kockázata, hogy nem megfelelő szerződéseket köt. Azt akarja, hogy ezeket digitalizálják és automatizálják, hogy a problémákat megjelölhessék, és az érintett munkavállalókat be lehessen hívni elbeszélgetésre?

Kezdje a meglévő folyamatok felülvizsgálatával

Ahelyett, hogy új folyamatokat vezetne be, vizsgálja meg a jelenlegi folyamatokat a jogi osztályon. Milyen kihívásokkal szeretne foglalkozni? Milyen folyamatok válhatnak hatékonyabbá? Vessen egy pillantást a kiemelt, tartós kihívásokra, mint például az adminisztrációra fordított túl sok idő, a folyamatban lévő munka korlátozott ellenőrizhetősége vagy a szerződés-megújítási határidők elmulasztása. Csábító lehet az összes jogi folyamatának egyszerre történő automatizálása, de ez a megközelítés valószínűleg kudarcot vall, mert ehhez óriási változásokra van szükség. Ha sikerült meghatározni az automatizálni kívánt folyamatokat, az már a siker kezdete.

Térképezze fel a működését a jogi szoftvermenedzsment bevezetése előtt

Már tudja, milyen folyamatokat szeretne automatizálni, lépésről lépésre szeretné feltérképezni a folyamatot, és megjelölni az érintetteket. Ebben a szakaszban az is fontos, hogy vezessen be minden mutatót. Például, ha papírmentes munkafolyamat megvalósításával szeretné lerövidíteni a szerződés jóváhagyási folyamatát, akkor tudnia kell, hogy mennyi időbe telik jelenleg a szerződés jóváhagyása és aláírása és kinek kell azt aláírnia. Ne feledje, hogy szükség lehet az értékesítő munkatársak bevonására. Mivel a jogi osztály gyakran együttműködik más osztályokkal, érdemes figyelembe venni, hogy a jogi osztály szoftverét valószínűleg a szervezet más részlegein is használják majd.

A kutatás további részleteiért, beleértve azt, hogy miként használják ma a jogi osztályok a technológiát, és a jogi technológiák bevezetésével kapcsolatos kihívásokról, töltse le a beszámolónkat:

A beszámolónk az Egyesült Királyságban több mint 130 ügyvéd és jogi vezető megkérdezésén alapul, és azt vizsgálja, hogy miként javíthatja a legaltech a hatékonyságot a modern vállalatok jogi osztályain.

A cikk a Wolters Kluwer Hungary Kft. termékeire/szolgáltatásaira vonatkozó reklámot tartalmaz.

(lexology.com)




Kapcsolódó cikkek

2021. július 29.

Gyorsított vizsgálatot indított a GVH a tégla piacon

A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a kerámia falazóelemek hazai piacán. E vizsgálati eszköz alkalmazására először került sor, amióta a Kormány kibővítette a versenyhatóság eszköztárát az építőipari piaci problémák hatékonyabb kezelésére – olvasható a hivatal weboldalán.

2021. július 29.

Minden üzenet célba ér? – Avagy a hasznos visszajelzés kritériumai

Előző írásunkban körbejártuk a visszajelzés fogalmát, hasznosságát és a visszajelzés kérésének módját. Most arra keressük a választ, hogy miképpen tudunk úgy visszajelzést adni, hogy az hatásos legyen, megérkezzen az üzenet, általa pedig szakmailag fejlődni tudjon a jogász közösségekben a munkahelyi kapcsolódás és ne eredményezzen konfliktusokat.

2021. július 29.

A közös tulajdonú ingatlan használati rendjének egysége

A Kúria a közös tulajdonú ingatlanon kialakult használati renddel kapcsolatban kimondta, hogy a kizárólagosan használt részek tekintetében a tulajdonostársakat megillető részjogosítványok egységet képeznek, amit maga a bíróság sem bonthat meg.