Aktívan foglalkozik a mesterséges intelligenciával a GVH


A mesterséges intelligencia technológiák alkalmazása az úgynevezett kis nyelvek, például a magyar nyelv érvényesülését is befolyásolhatják – mondta a GVH Podcast legfrissebb adásában Dr. Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a GVH Versenytanácsának elnöke

A podcastban Dr. Tóth András rámutatott, hogy az életünk egyre több dimenziója kerül az online térbe a mesterséges „adatosítási” folyamat következtében, ezért ez egyértelműen érinti a vállalatok közötti verseny egyik fontos aspektusát, a hatékonyság kérdését. A GVH Versenytanácsának elnöke úgy fogalmazott, hogy a „vállalatok, amelyek növekedni akarnak, nem tudnak ebből kimaradni.”

Dr. Tóth András beszélt arról is, hogy a mesterséges intelligencia technológiák alkalmazása az olyan kis nyelvek, mint például a magyar nyelv érvényesülését is befolyásolhatják, azáltal, hogy az öntanuló rendszereket jellemzően a nagy világnyelveken írt szövegeken tanítják be. Úgy fogalmazott, hogy „érdekelt minket, hogyha a magyar nyelvet ebben a mesterséges nyelvfejlesztési folyamatban közérdekből akarjuk érvényesíteni, akkor milyen piaci nehézségekkel szembesülünk.”

Elmondta azt is, hogy élénk nemzetközi érdeklődés mutatkozik a GVH piacelemzése, illetve annak egyedi megközelítése iránt.

A beszélgetés itt hallgatható meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.