Elfogadta a GVH a Wizz Air vállalását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy 250 millió forint kompenzációban részesülnek – közölte a GVH. Emellett a díjkülönbözetet is megkapják azok, akiknek az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegy ára. 

A GVH közölte, hogy a repülőjegy-kiegészítő szolgáltatás  – melynek lényege, hogy megvásárlói külön díj nélkül, az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözet megfizetésével módosíthatják a repülőjegyüket – vizsgálatát fogyasztói panaszok alapozták meg.

A versenyfelügyeleti eljárás azonban olyan részletszabályokat tárt fel, amelyekről a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, ám a gyakorlatban jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát.

A GVH rámutatott, hogy az oda-vissza útra szóló repülőjegy foglalásakor az odaút megkezdése után a visszaút útvonala már nem módosítható, illetve utóbbiak ezt megelőzően is csak együtt változtathatók; valamint több utas egyidejűleg vásárolt repülőjegyének módosítása nem lehetséges a Wizz Flex szolgáltatással interneten keresztül, és valamennyi utas jegye kizárólag egyszerre változtatható.

Mindezek mellett járatmódosítás esetén a fogyasztó számára felajánlott ár megegyezik a már megfizetett viteldíjjal, még akkor is, ha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra a módosítás keretein kívül vásárolható repülőjegy olcsóbb, így a Wizz Flexen belüli átfoglalásnál a fogyasztó nem érvényesítheti a számára kedvező jegyárkülönbözetet; illetve a 2016 januárja és szeptembere közötti járatmódosítások esetén az igénybe vevőknek nem csak a viteldíjak, hanem a dinamikusan változó poggyászdíjak különbözetét is meg kellett fizetniük.

A hivatal tájékoztatása szerint a kompenzációban részesülő fogyasztók száma 120 ezer és 220 ezer közé tehető, az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként.

A kompenzációt a cég a fogyasztók Wizz fiókjában írja jóvá, és a fogyasztóknak 5 évig van lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével kérjék annak készpénzre váltását. 5 év elteltével a fel nem használt kreditek értékét a Wizz Air az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át.

A cég a kompenzáció teljesülését külső audittal igazolja a hatóság számára – tette hozzá a GVH.

A WizzAir vállalta azt is, hogy díjkülönbözetet ír jóvá azon fogyasztóknak, akiknek az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegyük ára, viszont ezt korábban a légitársaság nem fizette vissza nekik.

A cég ígérete szerint módosítja az érintett szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatát, informatikai fejlesztéseket hajt végre a Wizz Flex teljes körű, egyszerű és fogyasztóbarát igénybevételéhez, valamint célzott tájékoztató kampányt folytat a légi utasok fogyasztói jogairól – írta a GVH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2019. június 13.

70 milliós GVH bírság az online pénztárgépkartellnek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Irodatechnikai és Pénztárgép Szervizek Országos Ipartestülete, valamint számos forgalmazó és szervizelő cég jogsértő magatartást tanúsított, amikor egyeztetett árakat és forgalmazói díjakat vezettek be a pénztárgépek éves felülvizsgálatára, valamint ezekre vonatkozó ajánlásokat is közzétettek.
2019. július 3.

A GVH engedélyezte a MOL-nak öt benzinkút megvásárlását

A GVH engedélyezte, hogy a MOL öt településen megvásárolja a Mobil Petrol hálózat üzemanyagtöltő állomásait, de kötelezettségeket is előírt a tranzakcióhoz egyes kutak jövőbeni árképzésével kapcsolatban. Mezőkovácsházán így literenként kb. 5-7 forinttal olcsóbb lehet az üzemanyag a jelenlegi árszintnél.