Emelkedett a Gazdasági Versenyhivatal által kiszabott bírságösszeg


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2,2 milliárd forint bírságot szabott ki 97 vállalkozásra tavaly, idén a kiszabott versenyfelügyeleti bírságok összege már augusztusban meghaladta a 2 milliárd forintot – közölte a nemzeti versenyhatóság.

A GVH felidézte: 2023. szeptember 1-jén a cégekkel szemben kiszabható bírság maximális összege az előző évi nettó árbevétel 10 százalékáról a 13 százalékára emelkedett.

A GVH Versenytanácsa azóta több ügyben is kiszabott bírságot, amelyek közül három ügyben már a magasabb, 13 százalékos maximális bírságplafont alkalmazta. Az így kiszabott bírságok összege megközelítette a 700 millió forintot.

Egy illegális e-cigaretta forgalmazó cégre, valamint egy online lámpakereskedő-áruházra tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt szabott ki a GVH maximális bírságot.

A harmadik ügyben, egy utóvizsgálatban a Booking.com globális online szálláshelyfoglalási platformot működtető vállalkozásra pedig az utóvizsgálatok között rekordösszegű bírságot rótt ki a GVH, mert a cég nem teljesítette maradéktalanul a hatóság által korábban előírt kötelezettségeit – ismertették.

Az egyes ügyekben kiszabható maximális bírság 2024. augusztus 1-től ismét emelkedett, 13-ról már 15 százalékra. Így egy vállalkozás akár az előző évi nettó árbevétele 15 százalékával is felelhet egy súlyosabb jogsértés esetén – hívta fel a figyelmet a GVH.

A versenyhatóság kiemelte: elsődleges célja nem a bírságolás, számos együttműködési lehetőséget kínálnak a vállalkozásoknak, aktív együttműködéssel az eljárások során is mérsékelhető a bírság összege.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

A cégek többsége már foglalkozik a mesterséges intelligencia bevezetésével az adózási folyamatokba

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország. A vállalat éves adókonferenciáján bemutatott kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a cégek jelentős többsége már elkezdett foglalkozni azzal, hogy beépítse a mesterséges intelligenciát az adózási folyamataiba. A válaszadók azt is megosztották, hogy üzleti oldalról mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást.

2024. november 19.

A dolgozók nagy többsége szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.