Év Terméke Díj: kötelezettségvállalással zárult a versenyhivatali eljárás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a Product Of The Year Hungary Kft. kötelezettségvállalását az Év Terméke Díj rendszer módosítására.

Versenyfelügyeleti eljárásban a hatóság azt vizsgálta, hogy az “Év Terméke Díj – A fogyasztók döntése alapján” díjhoz a fogyasztók milyen tartalmat köthettek, és hogyan működött a díjazási rendszer.

A hatóság álláspontja szerint a díjazás és logója azt a képzetet kelthette a vásárlóban, hogy a jelöléssel ellátott terméket széles körben végzett, valós tapasztalatokon alapuló piackutatás eredményeként választották az adott termékcsoport piacán megtalálható valamennyi termék közül a legjobbnak. A díjazás rendszere ugyanakkor kizárólag a termékinnovációra fókuszált, nem vett figyelembe a fogyasztók számára lényeges és alapvető szempontokat, mint az ár/érték arány, a minőség, a megbízhatóság, ez pedig valószínűsíthetően rontotta a fogyasztók döntési lehetőségét a jutalmazott termékekkel kapcsolatosan.

A tájékoztatás szerint a cég kötelezettségvállalási nyilatkozatában vállalta, hogy a GVH kifogásai alapján a díj címét az “Év Terméke Díj – innovatív termékek lakossági kutatása alapján” elnevezésre módosítja, továbbá kiegészítő és helyreigazító információkat tesz közzé honlapján, amelyek világosabbá teszik a logó üzenetét.

A cég emellett új belső eljárásrend bevezetését is vállalta, amelynek keretében szigorítja a díjazás rendszerét, ezentúl több terméket vet össze, nagyobb súllyal veszi figyelembe a tapasztalaton alapuló fogyasztói véleményeket.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2019. december 7.

1,2 milliárd Ft bírságot szabott ki a GVH a Facebookra

A GVH megállapította, hogy a Facebook Ireland Ltd. jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában: a fogyasztóknak ugyan valóban nem kellett díjat fizetniük a szolgáltatás igénybevételéért, de felhasználói aktivitásukkal és adataikkal üzleti hasznot hajtottak a vállalkozásnak és így fizettek a szolgáltatásért. A GVH történetének legnagyobb, fogyasztóvédelmi ügyben kiszabott bírságát, 1,2 milliárd forintot szabott ki a vállalkozásra.