Átláthatóbb árfeltüntetést vállalt a CCC, így nem állapított meg a GVH jogsértést
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az Ön ügyvédi irodájában vannak mindig nyerni akaró cápák vagy mártír medvék? Konkrétabban fogalmazva: előfordulnak konfliktusok a kollégái között? Ha igen, hogyan kezelik a kínos helyzeteket? Bármi is legyen a jellemző, az egyértelműen kijelenthető, hogy konfliktuskezelésre szükség van, még az ügyvédi irodában (is).
Bármennyire nem szeretjük, a konfliktusok újra és újra megjelennek mindennapjainkban. Mind ismerjük azt az érzést, amikor nézeteltérésünk támad akár a családtagjainkkal, a környezetünkben élőkkel, vagy a kollégáinkkal. Még a legbékésebb, legempatikusabb emberek sem kivételek, hisz a konfliktusok elkerülhetetlenül szerves részét képezik életünknek. Ez így önmagában nem is lenne különösebben figyelmet érdemlő téma, mégis fontos beszélni róla. Egy-egy konfliktusos helyzet kapcsán a kihívás akkor kezdődik, amikor nem tudjuk jól kezelni vitás helyzeteket, amikor győzelemre tör az egónk (netán a konfliktuskerülő énünk), és elfelejtjük, hogy a konfliktusok felszínre hozásának és a megoldásra való törekvésnek milyen pozitív hozományai vannak.
Aki nyitott a megoldásokra, a fejlődésre, abban benne van nem csak a képesség, de a vágy is arra, hogy egyensúlyra törekedve megismerje a másik álláspontját, ugyanakkor megismertesse a sajátját is. A jó hozzáállás elsajátítható, ám ahhoz, hogy felismerjük és hatékonyan tudjunk kezelni a konfliktushelyzeteket, először meg ismerkednünk azzal, hogy mi is történik ilyenkor a felszín alatt.
Destruktív kontra konstruktív – no nem maga a konfliktus, hanem annak a kezelése!
Nézzük meg közelebbről ezt a két konfliktus-kezelési módot:
Így reagálunk konfliktushelyzetben
Kétségtelen, hogy sokféleképpen lehet egy adott konfliktusra reagálni. Előfordulhat, hogy a felek a bennük rejlő félelmek miatt kihátrálnak a kommunikációból, a konfliktusból – vagyis elkerülik azt. Lehet, hogy az egyik fél kommunikáció nélkül kezd bele valaminek a megvalósításába, tehát független döntést hoz. A jó törekvés egyértelműen az, amikor az érintett felek egyenrangú félként keresik a megoldást – úgymond tárgyalnak egymással. Ám számos esetben előfordulhat, hogy egy harmadik fél, egy szakértő bevonására is szükség van, ami lehet egy szervezetfejlesztő teamcoaching vagy mediációs folyamat is.
Nézzük meg közelebbről, hogy milyen konfliktusmegoldási stílusokkal találkozhatunk
Kenneth L. Thomas és Ralph H. Kilmann szakemberek öt konfliktuskezelési stratégiát különítenek el, melyekhez egy-egy állatot rendelünk a rá jellemző tulajdonságokat figyelembe véve – ezáltal könnyebben felismerhetőek adott helyzetekben a kérdéses viselkedésmódok. Az egyes konfliktuskezelési módokra érdemes akként is tekinteni, hogy mennyire erős az önérvényesítési vagy az együttműködési hajlandóság, valamint, hogy ki nyer, egyáltalán nyer-e valaki az adott helyzetben.
Fontos előre vetíteni, hogy mindegyik konfliktuskezelés hasznos lehet más-más helyzetben, ugyanakkor érdemes tudnunk magunkról és a velünk együtt dolgozókról, hogy mi az ösztönös mód.
Elkerülő, a visszahúzódó teknős – Egyértelműen alacsony önérvényesítés jellemzi, és kifejezetten kicsi az együttműködésre való hajlam is.
Ő az, akik probléma idején azonnal visszahúzódik a páncéljába, inkább elkerüli a konfliktusokat, sőt akár a konfliktust okozó személyt is, ha arról van szó. Annak érdekében, hogy a konfliktus gondolatától is távol maradjon, szinte szó nélkül feláldozza a saját érdekeit. Tagadja a probléma létezését, fontosságát, elfojtja saját igényeit, kitér a viták elől és magában halmozza a sérelmeket. Ha egy konfliktus hosszú időn keresztül rendezetlen marad, neheztelni kezd, aztán egyszer csak rombol. A környezete úgy élheti meg, hogy minden előzmény nélkül felmond és elmegy egy másik munkahelyre, hogy ezáltal is megszabadulhasson a számára oly feszítő, belülről fakadó helyzettől.
Kedvenc mondatai lehetnek:
Versengő, a mindig nyerni akaró cápa – Itt kifejezetten magas az önérvényesítés, ugyanakkor mindez alacsony együttműködésre való hajlammal párosul.
Arról ismerhető fel, hogy konfliktus idején igyekszik a saját megoldását ráerőltetni a csapatra, akár jó szándékkal is. Ami állandóan jelen van a konfliktusaiban, hogy saját céljainak elérése mindig sokkal fontosabb lesz, mint a másik fél érzelmeinek vagy igényeinek meghallása. A siker számára nem a konfliktus közös rendezését jelenti, hanem hogy győztesként kerüljön ki a szituációból.
Kedvenc mondatai lehetnek:
Alkalmazkodó, a mártír medve – Ennél a típusnál egyértelműen a másik fél „nyer”, hisz az alacsony önérvényesítést magas együttműködésre való törekvés jellemzi.
Számára a jó kapcsolatok sokkal fontosabbak, mint a saját vágya vagy célja. Nagy álma, hogy őt mindenki szeresse és elfogadja. Inkább feladja érdekeit, és megpróbálja elsimítani a konfliktusokat, minthogy megoldaná azokat. Stratégiájában ő veszít és hagyja a másik felet nyerni. A medvék ott ejtik csapdába magukat, hogy amint lemondanak saját érdekeikről, magukban megharagszanak a másikra, amit sok esetben a másik fél észre sem vesz. Gyakori taktikája a hízelgés, az engedelmesség, a stréberség, csak ne törjön ki veszekedés.
Kedvenc mondatai lehetnek:
Kompromisszumkereső, a ravasz róka – Közepes szintű önérvényesítés és együttműködés jellemzi.
Igyekszik kompromisszumos megoldásokat keresni, ahol mindkét fél nyerhet valamit, ugyanakkor az igazi „én is nyertem, te is nyertél” szituációt nem alakítja ki. Rendszeresen felad valamit a saját elképzeléseikből, és elvárja, hogy a másik fél is feladjon valamit. Többről mondd le, mint a cápa, de kevesebbről, mint a teknős vagy a medve. Taktikája az alkudozás vagy a szavazásra buzdítás.
Hibája ennek a módszernek, hogy a megoldásai sokszor csak átmenetinek bizonyulnak, és a feladások miatt megmaradhat egy rossz szájíz.
Kedvenc mondatai lehetnek:
Problémamegoldó, a bölcs bagoly – Ilyenkor a konfliktus szereplője magas önérvényesítés és magas együttműködés mellett próbálja a közös nyereséget maximalizálni.
A problémamegoldás koronázatlan királya, aki nem nyugszik bele a félmegoldásokba. Addig dolgozik az ügyön, amíg az összes negatív érzést el nem tünteti. Arra törekszik, hogy a saját céljai és a másik fél céljai is maradéktalanul megvalósulhassanak. A konfliktust remek alkalomnak tekinti arra, hogy a kapcsolatait javíthassa. Ő az okokat is meg akarja keresni és szüntetni, nemcsak a megjelenő tüneteket. Nem a gyors megoldásra koncentrál, gyakran valami egészen újszerű és kreatív ötlettel áll elő.
Kedvenc mondatai lehetnek:
Mindegyik stratégiának megvannak a maga erősségei és gyengeségei, amelyek különböző helyzetekben remekül használhatóvá teszik mindegyik stratégiát. Iránymutató lehet, ha egy adott konfliktus megoldásában próbáljuk meghatározni a szereplők konfliktusmegoldási stratégiáját.
Ha felismerte, hogy melyik állat bőrébe bújik leggyakrabban akár ön, akár kollégája, ne könyvelje el, hogy ez így is marad. A felismerés magában hordozza a fejlődés, a változás lehetőségét is. Érdemes közös beszélgetésekkel, akár külső szakember segítségével ránézni és tudatosan kísérletezni, hogy mit hozhat egy másik működési mód kipróbálása az iroda hosszú távú együttműködése, csapattá kovácsolása érdekében.
Ugyanakkor egyáltalán nem elhanyagolható tény, hogy minden egyes konfliktus megoldása döntően azon múlik, hogy a felek vállalják-e a konfliktust, megfigyelhető-e közöttük a kölcsönös tisztelet, tisztában vannak-e döntéseik okaival és következményeivel, és képesek-e figyelni a másikra. Azok számára egyszerűbb egy-egy konfliktusos helyzetet megoldani, akik jó önismerettel rendelkeznek, és hajlandóak akár fejleszteni is konfliktuskezelési képességeiket. Éppen ezért az egyik leghatékonyabb út, ha kellően tudatosak vagyunk saját magunkkal kapcsolatban. Ha sikerül reflektálnunk gondolatainkra, céljainkra, érzelmeinkre, viselkedésünkre, sokkal valószínűbb, hogy objektíven látjuk saját magunkat, és nagyobb esélyünk lesz a kapcsolati alapszabályokkal összhangban eljárni.
A CCC Kft. vállalta, hogy átláthatóbban tünteti fel az árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa így lezárta a társaság elleni eljárást – közölte a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatokat indít az egyajánlatos közbeszerzések okainak feltárására, elsőként az orvosi képalkotó diagnosztikai berendezések piacát vizsgálják – közölte a nemzeti versenyhatóság csütörtökön.
Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!