GKI: a régióban a legjobb a magyar üzleti szféra digitalizációs szintje


A hazai üzleti szféra digitalizációs szintje le van maradva az uniós átlagtól, de régiós viszonylatban a magyar mutatók a legjobbak – írta a GKI Gazdaságkutató Zrt. a vállalatok digitális felkészültségéről szóló elemzésében.

Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint a vállalatirányítási rendszerek megkönnyítik a cégen belüli információáramlást, javítják az adatminőséget, hozzájárulnak a vállalatok hatékony működéséhez; hasonló megoldásokat a magyar cégek 35 százaléka használ, szemben az EU 43 százalékával.

Az unióban a vállalatok 32 százaléka használ legalább kétféle közösségi elérést támogató platformot, a magyar vállalatoknak csak 17 százaléka. A felhőalapú szolgáltatások igénybevételénél a hazai cégek csak két százalékponttal vannak lemaradva az unió 39 százalékos átlagától.

Tavaly az uniós vállalatok 8 százaléka használt valamilyen mesterséges intelligencia alapú megoldást, a hazai cégeknek csak 3,7 százaléka élt a lehetőséggel. A mesterséges intelligenciát bevezetni tervező magyar vállalatok saját bevallásuk szerint jellemzően a szakértelem hiánya és a magas várható költségek miatt nem használnak még mesterséges intelligenciát, de gátló tényező a meglévő rendszerekkel való kompatibilitás hiánya és a jogi háttér bizonytalansága is. Azon magyar cégek, amelyek használnak mesterséges intelligenciát, jellemzően a marketing és értékesítés, a számvitel és pénzügy, valamint a termelés területén veszik hasznát az új technológiának.

Az elektronikus értékesítés volumenét tekintve ugyanakkor jól áll Magyarország, a vállalatok nettó árbevételének 23 százaléka származik online értékesítésből, megelőzve az uniós 18 százalékos átlagot. A hazai kis- és középvállalatok esetében 18 százalék az arányszám, jelentősen jobb a 12 százalékos uniós szintnél.

A GKI elemzése szerint a magyar cégek egyre több digitális technológiát vezetnek be. Ezt a trendet a koronavírus-válság felerősítette, de a Covid után sem áll meg a digitalizáció térnyerése, ugyanakkor további erőfeszítések szükségesek az Európai Unió átlagának eléréséhez.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.