Jogszabálysértés is felmerülhet a kiszállítással késő webshopoknál
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A vállalt kiszállítási határidőt átlépő webshopok esetén a fogyasztó megtévesztése is felmerülhet, ami jogszabálysértést jelent – mondta Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő szerdán az M1 aktuális csatornán.
Kitért arra is: az online forgalom már a tavaszi időszak alatt egyértelműen növekedett, de az év végi, karácsony előtti akciók miatt jelenleg kiemelt időszak van a webshopoknál, különösen a játékok és a műszaki cikkek forgalma nő meg ilyenkor.
A legtöbb kutatóintézet adataiból az látható, hogy az egész évet tekintve a klasszikus, bolti kereskedelem visszaesett, az online pedig növekedett. A járvány miatt leginkább az élelmiszerek online forgalma bővült – jelezte Siklósi Máté.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek
Feketelista készül a jogsértő webshopokról
A webáruházak zömét Magyarországon a kkv-szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, melyek az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok 2017 februári változása miatt nem lehetnek teljesen nyugodtak. Ugyan továbbra is él az az előírás, amely szerint a kkv-szektorba tartozó vállalkozások az első, például adat- és fogyasztóvédelmi jogsértés esetén nem bírságolhatók, azonban a vállalkozásokat legalább ennyire hátrányosan érintő egyéb új szankciókra ez nem vonatkozik. Az év eleji, a kkv-szektort is érintő változásokról kérdeztük az e-kereskedelmi jogi kérdésekben jártas Sár és Társai Ügyvédi Iroda jogászát, dr. Halász Kristófot.