Kötelező tőkeemelés: egy évvel elhalasztva


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kihirdették a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény (a továbbiakban: Ptké.) módosítását tartalmazó, 2016. március 1-jén elfogadott törvény, amely egyebek között 2017. március 15-ére halasztja a 3 millió forint alatti törzstőkével rendelkező kft.-k kötelező tőkeemelésének (átalakulásának, egyesülésének) a határidejét.


A fentiek következtében az érintett társaságok tehát újabb, egy éves haladékot kaptak a törzstőkéjük felemelésére, amelynek megtörténtéig továbbra is a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény szabályai szerint működnek. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.) való átállásról a módosítás értelmében ugyanis a tőkeemelésről szóló, legkésőbb 2017. március 15-éig meghozott döntéssel egyidejűleg kell a 3 millió forint alatti törzstőkével rendelkező kft.-knek dönteniük.

Fontos kiemelni, hogy a 3 milliós törzstőkéjű kft.-k esetében továbbra is 2016. március 15-e a Ptk.-ra való átállás határideje.
Ugyancsak fontos előírás, hogy a kötelező tőkeemeléssel egyidejűleg bejelentett egyéb változások esetén is az általános változásbejegyzési eljáráshoz kapcsolódó illetéket kell megfizetni (és nem a tőkeemelés illetékét.)
A módosítás a kihirdetését követő naptól lép hatályba. (Az elfogadott törvénymódosítás kihirdetésére még nem került sor.)

 

Joganyag: Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény

Módosította: 2016. évi I. törvény

Megjelent: MK 2016/33. (III. 9.)

Hatályos: 2016. 03. 10.

Megjegyzés: kis terjedelmű módosítás


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 26.

Mi lehet a cégem neve?

Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.