Közel 100 milliós kompenzációt fizet három biztosító az ügyfeleinek a GVH eljárása nyomán


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a 4Life Direct Kft., a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited kötelezettségvállalását. Ennek értelmében a vállalkozások összesen közel 100 millió forint kompenzációt fizetnek biztosításaik több száz kedvezményezettjének, továbbá olyan programot vezetnek be, amely biztosítja, hogy jövőbeni kereskedelmi kommunikációjuk megfeleljen a fogyasztóvédelmi előírásoknak.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálta versenyfelügyeleti eljárásában a három vállalkozás fogyasztói tájékoztatásaival kapcsolatban, hogy:

  • az Időskori Biztonság és a Kórházi Biztonság termék esetében a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kaptak-e arról, hogy előzetes egészségi állapotuk mennyire befolyásolja a biztosító teljesítését, illetve milyen feltételek mellett fizetik ki a biztosítottaknak a teljes biztosítási összeget;

  • a Kórházi Biztonság termék esetében a tájékoztatás megfelelően kitért-e arra, hogy hány nap után, milyen jellegű kórházi tartózkodás esetében, és mekkora összeg erejéig várható kifizetés.

A cégek az eljárás folyamán kötelezettséget vállaltak, amelynek keretében közel 100 millió forint kompenzációt fizetnek az érintett kedvezményezettek számára. Emellett megfelelési program bevezetését is vállalták jövőbeli kereskedelmi kommunikációjukra vonatkozóan: utóbbi részeként képzést szerveznek munkavállalóik részére, illetve belső útmutatót készítenek a fogyasztóvédelmi szempontok érvényesülésének biztosítása érdekében.

Az érintett fogyasztók tájékoztatást kapnak a cégektől, amelyeknek 180 nap áll a rendelkezésükre a kifizetések teljesítésére.

A GVH egyúttal megállapította, hogy az Időskori Biztonság kockázati életbiztosítás reklámozása nem volt jogsértő az indexálással összefüggő információkat tekintve.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2019. június 13.

70 milliós GVH bírság az online pénztárgépkartellnek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Irodatechnikai és Pénztárgép Szervizek Országos Ipartestülete, valamint számos forgalmazó és szervizelő cég jogsértő magatartást tanúsított, amikor egyeztetett árakat és forgalmazói díjakat vezettek be a pénztárgépek éves felülvizsgálatára, valamint ezekre vonatkozó ajánlásokat is közzétettek.
2019. július 31.

Elfogadta a GVH a Wizz Air vállalását

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy 250 millió forint kompenzációban részesülnek – közölte a GVH. Emellett a díjkülönbözetet is megkapják azok, akiknek az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegy ára.