Lájkoljam vagy ne lájkoljam?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kik a digitális bennszülöttek és kik a digitális bevándorlók? Ez is kiderül Klausz Melinda új kötetéből. A közösségi média nagykönyve című munkájában egyszerre ír médiatörténetet és ad gyakorlati tanácsokat.


Ki ne szeretné, ha cége vagy saját weblapját, Facebook-oldalát, YouTube-ra feltöltött videóját minél többen megnézzék, Facebook-bejegyzését, fényképét netán lájkolják, LinkedInre helyezett életrajzát elolvassák? Valljuk be, mindannyian úgy tettünk szert némi ismeretre a közösségi médiában, hogy gyakoroltunk. Hogy másokat kérdezgettünk, mi hogyan is működik, miként kell regisztrálni, portrét elhelyezni, feltölteni, lájkolni. Pedig nem ártana egy kis elmélet, egy kis történelem, egy kis tanács, hogy átlássuk, milyenek, és miért éppen olyanok a közösségi média felületei. Hogy miért és hogyan lehet felhasználni, kihasználni lehetőségeit.

Az új kötet szerzője, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik a közösségi média marketingjével, 2008 óta blogol, élete első Facebook-hirdetését 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két Kkv-Marketing Gyémánt-díjjal is kitüntette. Így hihetünk szakértelmében és tapasztalataiban.

Munkájában az alapfogalmak meghatározását követően a social media működési modelljét, jellemzőit foglalja össze. Hamar kiderül számunkra, olvasók számára, vajon digitális bennszülöttnek vagy digitális bevándorlónak tekinthetjük-e magunkat. A digitális bennszülöttek már az internet világában nőttek fel, számukra az internet és az információ lételem, elveszettnek érzik magukat okostelefonjuk vagy táblagépük nélkül. A közösségi média a vérükben van. Ők az Y- és a Z-generáció tagjai, a nyolcvanas-kilencvenes évek (benn)szülöttei. A digitális bevándorlók azok, akik kénytelenek voltak beletanulni az internet jelentette technológiába, ők az idősebbek. Az X-generáció tagjai például 1965 és 1979 között születtek, akik már fiatal felnőttek voltak, amikor megjelent a cégeknél, majd az otthonokban a számítógép, az internet. Ez az a generáció, amely szinte rákényszerült az új technológia használatára, és kisebb-nagyobb nehézségek árán, de alkalmazkodott hozzá. Mellettük azonban nem szabad megfeledkezni a baby-boom generációról (a boomerekről) sem: ők 1946 és 1964 között születtek, akik napjaink vezetőinek többségét alkotják. Talán ők a leginkább bevándorlók. Valamennyi csoport tagjainak megvannak az előnyei, a hátrányai, ami a közösségi médiához fűződő viszonyt jelenti. Minél fiatalabb valaki, annál nagyobb az esély, hogy a digitális függőség, a közösségi média stressz-szindróma jegyei megfigyelhetők rajta, és minél idősebb valaki, annál nehezebben alkalmazkodik a digitális közösségi világhoz. (Kivételek persze mindig akadnak.)

I. Magyar Energetikai Jogi Konferencia

Early bird akció: 25.990 + 27% áfa/fő ebéd nélkül 2016. július 30-ig

Ízelítő a konferencia témáiból:

Hazai energiaszabályozás a nemzetközi és európai elvárások tükrében
Sajátos szerződéses rendelkezések az energia-kereskedelmi szerződésekben
Származási garancia és kapcsolt bizonyítvány (fehér bizonyítvány) országok közötti kereskedelme
Magyarországot érintő energetikai ICSID perek tapasztalatai
Energiaellátási szerződések megszegése a magyar bírói gyakorlatban

Bővebb információ >>

A kötetből kiderül, miért és kiknek érdemes blogolni, miért lehet hatékony a blogolás. Mit tud a wiki, a YouTube, a Facebook, a Twitter, a LinkedIn, a Google+, a Flickr, a Pinterest, az Instagram, milyenek az aukciós oldalak. A szerző nagy hangsúlyt helyez a közösségi média marketingre, a hagyományos régi, valamint az új vásárlási modellre. Kiemelt figyelmet fordít a közösségépítésre a social media platformokon, valamint a közösségi hirdetésekre. Esettanulmányokkal, feladatokkal teszi érzékletessé az olykor elvontnak tűnő magyarázatokat. Javaslatokat ad az olvasó médiastratégiájának kialakításához is.

Vélhetően sem Klausz Melinda, sem a kiadó nem azt várja el az olvasótól, hogy az első betűtől az utolsóig, egy szuszra kiolvassa ezt a hasznos kiadványt. Inkább csak azt, hogy alkalmanként üsse fel annál a fejezetnél, amely téma éppen foglalkoztatja, aztán legközelebb más tartalomnál böngéssze a kötetet. Az a lényeg, hogy legyen érdeklődő, tanuljon, miként lehet ügyesen kommunikálni, hogyan teszik ezt mások, s mit lehet tőlük, illetve a szerzőtől tanulni.

A könyv az Athenaeum Kiadó gondozásában jelent meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 13.

Emelkedett a Gazdasági Versenyhivatal által kiszabott bírságösszeg

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2,2 milliárd forint bírságot szabott ki 97 vállalkozásra tavaly, idén a kiszabott versenyfelügyeleti bírságok összege már augusztusban meghaladta a 2 milliárd forintot – közölte a nemzeti versenyhatóság.

2024. szeptember 13.

Magyarországon a többség nyitottan áll a mesterséges intelligenciához

A többség nyitottan áll a mesterséges intelligenciához (MI) Magyarországon, ugyanakkor még kevesen használják azt; bár 79 százalék azok aránya, akik úgy vélik, hogy tudják, mi a mesterséges intelligencia, annak gyakorlati hasznosításában csak 3,9 pontot érnek el egy 10-es skálán – derült ki a Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting reprezentatív kutatásából.

2024. szeptember 12.

Eltörölték a kötelező orvosi alkalmassági vizsgálatot… vagy mégsem?

Széles körben elterjedt a hír, hogy szeptember 1-jétől már nem kötelező, általánosságban a munkavállalók orvosi alkalmassági vizsgálata, az már csak szűk körben és külön meghatározott munkakörök esetén terheli a munkáltatókat. A hír igaz is, meg nem is,a prudensen eljáró cégeknek még egy ideig várniuk kell, amíg megszabadulnak ettől, a sokak által adminisztratív teherként kezelt szabálytól. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalja a részleteket.