Megszületett a bérmegállapodás
Hároméves bérmegállapodás köttetett, amely szerint jövőre a minimálbér 9, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az Európai Bizottság 875 millió euró (750 millió font) pénzbírságot szabott ki a Volkswagenre és a BMW-re, miután megállapította, hogy a német autógyártók összejátszottak a Mercedes-Benz tulajdonos Daimlerrel, hogy késleltessék a károsanyag-kibocsátás csökkentését.
Az Európai Bizottság közölte, hogy az autógyártók „megsértették az EU monopóliumellenes szabályait azáltal, hogy összejátszottak a nitrogén-oxid-tisztításra vonatkozó fejlesztések területén”. A világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen 502 millió eurót köteles fizetni, ami az eredeti bírságnak alig több mint a fele, mert együttműködött a Bizottsággal a vizsgálat során.
A BMW 372 millió eurót köteles fizetni, amely szintén jóval alacsonyabb, mint az eredetileg jóval 1 milliárd euró feletti tervezett bírság.
A Daimler viszont megúszta bírság nélkül, mert feltárta a Bizottságnak a kartellt. A bírságok a német autógyártásra kirótt újabb büntetések, amelyek a dízelautók károsanyagkibocsátási botrányával kapcsolatosan, amelyben a Volkswagenről és a Daimlerről is kiderült, hogy olyan szoftvereket alkalmaztak az autóikban, amelyek átverték a károsanyagkibocsátást,többek között az emberi egészségre káros nitrogén-oxidok mennyiségét mérő műszereket.
A Volkswagen és a Daimler is milliárd eurós bírságot és kártérítést fizetett ki. A Bizottság legfrissebb közleménye szerint az autógyártók öt éven át működtek együtt annak érdekében, hogy késleltessék a nitrogén-oxidok semlegesítésére vonatkozó hatékonyabb technológiát, amely azon alapul, hogy karbamidot (az emlősök vizeletében található vegyi anyagot, amelyet „AdBlue” néven forgalmaznak) adnak a kipufogógázokhoz. Míg a folyamat drámai módon csökkenti a dízelautók károsanyag-kibocsátást, csökkenti a motorok teljesítményét.
A Daimler, a BMW és a Volkswagen, valamint a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi és Porsche márkái információt cseréltek az AdBlue tartályméretekről, vagyis nem kellett aggódniuk, hogy versen alakul ki a tisztább motorokért – közölte a Bizottság.
Margrethe Vestager, a Bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke elmondta: „Az öt autógyártó, a Daimler, a BMW, a Volkswagen, az Audi és a Porsche rendelkezett a károsanyag-kibocsátás csökkentésére szolgáló technológiával, amely meghaladja az uniós kibocsátási normák által törvényben előírt követelményeket. „De elkerülték a versenyt a technológia teljes potenciáljának kihasználásában, hogy még alacsonyabb károsanyag-kibocsátást érhessenek el, mint amit a jogszabály előír.”
A Volkswagen közölte, hogy a bizottsági határozat megvizsgálását követően gondolkodik majd a fellebbezésen. A cég szóvivője szerint a Bizottság „új jogi alapokat teremt”, mert az összejátszás nem kapcsolódott az árképzéshez, és a tárgyalások tartalmát soha nem hajtották végre, vagyis „az ügyfeleket soha nem érte kár”.
A Daimler szóvivője megjegyezte, hogy a Bizottság nem talált bizonyítékot a tiltott eszközök használatára.
A dízelbotrányok évek óta húzódnak, és beárnyékolják az autógyártók brandjének megtisztítására irányuló erőfeszítéseket, annak ellenére, hogy fokozatosan növelik a nulla kipufogógáz-kibocsátású elektromos autók értékesítését, a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére tett erőfeszítések részeként. Az autógyártók azonban egy titkos hadjáratot is folytattak, hogy megpróbálják késleltetni a nyereséges belső égésű motoros autók, köztük a dízelek értékesítésének végét.
A benzin és a gázolaj értékesítését 2035-től tiltják meg az Egyesült Királyságban, de az EU még nem tűzte ki a teljes tilalomra vonatkozó céldátumát.
„Az autógyártókban nem lehet megbízni a kibocsátás csökkentése terén” – mondta Julia Poliscanova, a brüsszeli központú Transport & Environment járművekért és e-mobilitásért felelős vezető igazgatója. „Először csalták a károsanyag-kibocsátási vizsgálatokon, majd összejátszottak, hogy késleltessék a tisztább járművek bevezetését, annak ellenére, hogy rendelkeztek a megfelelő technológiával.
Csak az a cél, hogy 2035-re 100% -ban kibocsátásmentes autókra váltsunk, elegendő lesz az évszázad közepére a szén-dioxid-mentesítéshez és az éghajlati katasztrófák elkerüléséhez. ”
Hároméves bérmegállapodás köttetett, amely szerint jövőre a minimálbér 9, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő.
Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország. A vállalat éves adókonferenciáján bemutatott kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a cégek jelentős többsége már elkezdett foglalkozni azzal, hogy beépítse a mesterséges intelligenciát az adózási folyamataiba. A válaszadók azt is megosztották, hogy üzleti oldalról mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást.
A LEI-kód éppen olyan szerepet tölt be a cégek életében, mint egy ember életében a személyi igazolvány vagy az útlevél. Az Európai Unió által 2018-ban egyes pénzügyi tranzakciókhoz kötelezővé tett LEI-kód (jogalany-azonosító) szerepe, hogy biztosítja az átláthatóságot és a biztonságot a pénzügyi folyamatokban.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!