Zöld az iroda!


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

15 vállalat és intézmény irodája kapcsolódott be a KÖVET Egyesület által szervezett 2013-as Zöld Iroda Versenybe, amelynek célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. 

Az idei verseny mottójával („Lépj te is a zöldülés útjára!”) a KÖVET Egyesület  arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy minden irodában akadnak fejleszthető területek. A verseny során a részt vevő irodák saját működésüket a KÖVET Egyesület által kidolgozott Zöld Iroda-szempontrendszer alapján értékelték, amely összesen 17 témakört fed le a papír és az irodaszerek felhasználásától az irodatechnikai berendezések használatán, az energiatakarékosságon, a hulladékkezelésen át egészen a vállalati rendezvények megszervezéséig, a munkatársak tudatformálásáig. A versenyzők önértékelését a KÖVET munkatársai helyszíni auditon ellenőrizték.

A zsűri elnöke, Herner Katalin, a KÖVET szakértője elmondta, hogy idén a versengő irodai csapatok túlléptek a szokásos rutinmegoldásokon és számos eredeti ötlettel rukkoltak elő. Volt olyan szervezet, amely zöld paparazzi kommandót hirdetett, ahol a munkatársak a jó gyakorlatokról küldhettek be fényképeket. Mások „Ne nyomtass napot!” szerveztek, vagy éppen üzletkötőiket oktatták a környezettudatos vezetés fortélyaira. Olyan versenyző is akadt, aki „Ki tud többet fogyni?” kampányt hirdetett munkatársai körében a Zöld Iroda Verseny során.

Idén először a hazai díjazottak továbbjutnak az Európai Zöld Iroda Versenyre, ahol hat ország irodái mérik össze teljesítményüket. A versenynek novemberben Brüsszelben lesz az eredményhirdetése.

Díjazott vállalatok:

  • Non-profit szervezet/intézmény kategóriában a 2013 Legzöldebb Irodája díjat nyert a Budapest Főváros XI. kerület Újbudai Polgármesteri Hivatal.
  • Kis iroda kategóriában a 2013 Legtöbbet Zöldült Irodája díjat a Tchibo Budapest Kft. kapta.
  • Közepes és nagy iroda kategóriában a 2013 Legtöbbet Zöldült Irodája díjat a Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft. nyerte el.
  • Közepes és nagy iroda kategóriában a 2013 Legzöldebb Irodája díjat kapta az Unilever Magyarország Kft.
  • A zsűri döntése alapján a Budapest Bank Zrt. a Legnagyobb Hatású Zöld Iroda Kampány különdíjban részesült.

    Díjazott ötletekből példák

    Az elektronikus dokumentumkezeléssel és a néhány helyen már működő elektronikus iktatással éves szinten 300 csomaggal csökkent a papírfelhasználás

    „Ne nyomtass” nap szervezése, környezetbarát papír használata az irodában, az új nyomtatóparkkal párhuzamosan a kártyás nyomtatás bevezetése,  valamint a papírfogyasztás pontos monitorozása

    A hőmérsékletet egyenletesebbé tétele, így mivel jelentős energia megtakarítás érhető el. Az év első három hónapjában 50%-kal alacsonyabb gáz- és 35 %-kal kevesebb villamos energia felhasználást mértek.

    Céges kerékpárok biztosítása, vagy a biciklivel való közlekedés elősegítése több cégnél is megtörtént.

Az idei, immár hatodik alkalommal megrendezett Zöld Iroda Napon összesen 25 kiállító mutatkozott be a környezet- és emberbarát irodai működéshez kapcsolható termékével vagy szolgáltatásával. A látogatók szakmai előadásokat is hallhattak, többek között a környezetbarát irodai dokumentumkezelésről, a hulladékkezelési lehetőségekről, a környezetbarát tisztítószerekről és takarítási módokról, a nyomtatás optimalizálásáról. A kiállítás látogatói emellett kipróbálhatták az irodai masszázst, kóstolhattak bio-italokat, termelhettek energiát bringaerőművel, és felfrissülhettek egy finom fair trade kávéval.


Kapcsolódó cikkek

2023. január 30.

Az eMAG üzemeltetőit megbírságolta a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forintos bírságot szabott ki az eMAG webáruház üzemeltetőire (Dante International S.A., Extreme Digital- eMAG Kt.), mert megszegték a korábbi jóvátételi vállalásaikat – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

2023. január 30.

Az internetes szólás- és sajtószabadság fontosságát vizsgálta az NMHH

Lassan, de biztosan növekszik a médiatudatosság, a fogyasztókban életszerű és erőteljes igények mutatkoznak a médiatudatosság használatában és társadalmi fejlesztésében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közelmúltban végzett kutatásából, amelyről az NMHH Kommunikációs Igazgatósága.