Bejegyzések fogyasztói jogok címkével


Fogyasztói szerződések, avagy az ÁSZF-fel szembeni többletkövetelmények
2021. május 13. Cégvilág

Fogyasztói szerződések, avagy az ÁSZF-fel szembeni többletkövetelmények

Az általános szerződési feltételekkel (ÁSZF) való szerződéskötés jelentős mértékben egyszerűsíti és gyorsítja az ügylet létrejöttéig tartó folyamatot, ezért az üzleti életben általánossá vált, hogy a vállalkozások nem csupán a végfelhasználókkal való szerződéskötés során, hanem egymás közötti ügyleteik kapcsán is ÁSZF-ek segítségével szerződnek.

A vevő „személyére szabott” áruk
2021. február 16. Cégvilág

A vevő „személyére szabott” áruk

A szerző az Európai Unió Bíróságának a Möbel Kraft GmbH & Co. KG kontra M. L.-ügyben[1] született ítéletét elemzi, mely a fogyasztói jogok speciális elemét vette górcső alá.

Hibásan teljesített termék vagy szolgáltatás
2020. március 26. Szakma Koronavírus

Hibásan teljesített termék vagy szolgáltatás

Ki ne hallott volna az elmúlt napokban arról az autómosóról, amely koronavírus elleni autófertőtlenítéssel került be a hírekbe vagy arról a hatástalan kézfertőtlenítőről, ami közintézményekbe, óvodákba és háziorvosokhoz is került.

Megegyezett a GVH és a WizzAir
2019. július 31. Napi

Megegyezett a GVH és a WizzAir

A GVH elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek.

Kapcsolatfelvétel az online kereskedővel
2019. július 22. Világjogász

Kapcsolatfelvétel az online kereskedővel

Az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelve alapján az online kereskedő köteles közvetlen és hatékony kommunikációs eszközt biztosítani a fogyasztóknak, de az irányelv nem írja elő taxatíven, hogy melyek lehetnek ezek.