Az online jegyvásárlás buktatói
A Gazdasági Versenyhivatal a hozzá érkező piaci jelzések alapján nagyobb körültekintést javasol a fogyasztók számára online jegyvásárlásaik lebonyolításakor.
A Gazdasági Versenyhivatal a hozzá érkező piaci jelzések alapján nagyobb körültekintést javasol a fogyasztók számára online jegyvásárlásaik lebonyolításakor.
A GVH kiterjesztette az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 ellen folytatott eljárását a szintén a cég által működtetett academicsingles.hu weboldallal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatok vizsgálatára is.
A versenyhivatal jelentős kedvezményeket nyújt a kiszabandó bírság összegéből a jogsértésüket elismerő, tevőleges jóvátételt tanúsító vagy megfelelési programot kidolgozó vállalkozásoknak.
A tranzakció eredményeként a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány közvetlen egyedüli irányítást szerez az Opus Press Zrt., az Echo Hungária TV Televíziózási, Kommunikációs és Szolgáltató Zrt., a New Wave Media Group Kommunikációs és Szolgáltató Kft. és a Magyar Idők Kiadó Kft. felett.
A GVH jogsértés megállapítása esetén a jogsértő cégek reklámköltségéből vagy a reklám kapcsán realizált árbevételből kiindulva szab ki jellemzően több millió forintos bírság
Félrevezető közlés miatt 90 millió forint bírságot szabott ki a GVH és visszavonta a DIGI/Invitel-fúziót engedélyező határozatát.
A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hívták fel rá a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hivatal (NAIH) elnökhelyettesei és az EY tanácsadói a cég Versenyjog és adatvédelem című konferenciáján, olvasható az EY közleményében. A szakértők egyetértettek abban, hogy a GDPR előrelépést jelent a tudatos fogyasztók megfelelő tájékoztatásában, de további lépésekre van szükség, hogy a személyes adatok felhasználásáról tudatosan rendelkezhessünk.
A GVH a döntést azzal indokolta, hogy a Budapest Airport együttműködött a hatóággal és megvalósította a kötelezettségvállalásban foglaltakat.
Digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki a Gazdasági Versenyhivatal, hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira. A GVH összegezte a tíz éve hatályba lépett, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alkalmazásának eddigi eredményeit és a legújabb irányokat is.
A GVH az érintett vállalkozáscsoportok tevékenységei között csak a mezőgazdaságot tekintve azonosított átfedést, amelyet vizsgálva azonban versenyproblémát nem talált, mert a piaci részesedésük nem éri el azt a mértéket, amely káros versenyhatások lehetőségét vetné fel.