Téves jogalapon kezelte a személyes adatokat a Meta
Az EDPB szerint a viselkedés alapú reklámozás nem szükséges a Facebook és Instagram felhasználókkal kötött állítólagos szerződés teljesítéséhez.
Az EDPB szerint a viselkedés alapú reklámozás nem szükséges a Facebook és Instagram felhasználókkal kötött állítólagos szerződés teljesítéséhez.
A felhasználók üzleti profilra váltottak, de nem tudták, hogy ezzel telefonszámuk és e-mail-címük is nyilvános lesz.
A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság (BGH) 2021. szeptember 9-én meghozott döntései értelmében meghatározott feltételek fennállta esetén az influenszerek anélkül hivatkozhatnak valamely termék gyártójára vagy forgalmazójára az általuk használt online platformokon közzétett posztjaikban, hogy utalniuk kellene az érintett tartalom kereskedelmi jellegére.
Amikor az online platformok teljes ellenőrzést gyakorolnak a digitális társadalmi élet egy-egy szelete fölött, mint ahogy például a Twitter a mikro blogok, a Google az internetes keresés vagy a Facebook a közösségi média fölött, akkor államokhoz kezdenek hasonlítani – mutatott rá Frank Pasquale, a Brooklyn Law School jogászprofesszora.
Betiltották a Twitter, a Periscope és a Pinterest reklámtevékenységét, amiért a törvény ellenére továbbra sem jelöltek ki törökországi kapcsolattartót.
A Facebook arra kényszerülhet, hogy megváljon a WhatsApp és az Instagram közösségi médiaalkalmazásoktól, mert az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság szinte az összes amerikai szövetségi állammal karöltve pert indított a közösségi média társaság ellen.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.
A Facebook bejelentette, hogy Európában és Kaliforniában összehangolt peres eljárásokat indít a Facebookon és az Instagramon a jogosulatlan tevékenységgel kapcsolatosan a felhasználási feltételek érvényre juttatása érdekében.
Zsebbe vágó lehet, ha nem olvassuk el a közösségi médiaoldalak felhasználási feltételeit.
Az influencerek fizetett együttműködései, terméket vagy szolgáltatást reklámozó posztjai, videói, bejegyzései sokszor a szürkezónában mozognak. Reklám vagy nem reklám, fel kell tüntetni vagy nem, és ha igen, hogyan?