Bejegyzések Instagram címkével


Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer
2021. október 5. Világjogász

Jelentős reklámjogi sikereket ért el három német influenszer

A Német Szövetségi Legfelsőbb Bíróság (BGH) 2021. szeptember 9-én meghozott döntései értelmében meghatározott feltételek fennállta esetén az influenszerek anélkül hivatkozhatnak valamely termék gyártójára vagy forgalmazójára az általuk használt online platformokon közzétett posztjaikban, hogy utalniuk kellene az érintett tartalom kereskedelmi jellegére.

Algoritmusok társadalma
2021. május 26. A jövő jogásza

Algoritmusok társadalma

Amikor az online platformok teljes ellenőrzést gyakorolnak a digitális társadalmi élet egy-egy szelete fölött, mint ahogy például a Twitter a mikro blogok, a Google az internetes keresés vagy a Facebook a közösségi média fölött, akkor államokhoz kezdenek hasonlítani – mutatott rá Frank Pasquale, a Brooklyn Law School jogászprofesszora.

Feldarabolják a Facebookot?
2020. december 15. Világjogász

Feldarabolják a Facebookot?

A Facebook arra kényszerülhet, hogy megváljon a WhatsApp és az Instagram közösségi médiaalkalmazásoktól, mert az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság szinte az összes amerikai szövetségi állammal karöltve pert indított a közösségi média társaság ellen.

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH
2020. július 21. Napi

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH.

Bírósághoz fordult a Facebook
2020. június 19. Világjogász

Bírósághoz fordult a Facebook

A Facebook bejelentette, hogy Európában és Kaliforniában összehangolt peres eljárásokat indít a Facebookon és az Instagramon a jogosulatlan tevékenységgel kapcsolatosan a felhasználási feltételek érvényre juttatása érdekében.

#Ez #most #akkor #reklám?
2020. március 30. Cégvilág

#Ez #most #akkor #reklám?

Az influencerek fizetett együttműködései, terméket vagy szolgáltatást reklámozó posztjai, videói, bejegyzései sokszor a szürkezónában mozognak. Reklám vagy nem reklám, fel kell tüntetni vagy nem, és ha igen, hogyan?