Bejegyzések a ‘jótállás’ címkével ellátva

Fogyasztói jogok a digitális korban

Cikkünkben az ITM által bejelentett jótállási és szavatossági változásokat tekintjük át jogtörténeti és nemzetközi kontextusban.

Idén is kiemelten védik a fogyasztókat

Az élet minden területén megjelenik a fogyasztóvédelem, ezért annak fókuszában tavaly a családok biztonsága és a tisztességes vállalkozások védelme állt, ennek az elvnek a követésére törekednek majd idén is – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára egy fogyasztóvédelmi ellenőrzéssel egybekötött sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések a Black Friday ideje alatt is

Az ITM IT Laboratóriuma az egész évben ellenőrzi a webáruházakat, a Black Friday időszak kezdete előtt pedig kiemelten vizsgálja az elállási, szállítási és fizetési feltételekről szóló tájékoztatást, az árképzést. A próbavásárlások és a honlapok ellenőrzése alapján a leggyakrabban az elállással, jótállással kapcsolatban merülnek fel problémák, sokszor  hiányos a vitarendezési lehetőségekről szóló tájékoztatás is. 

Nincsenek kirívó jogsértések a kuponos akciókban

Az év utolsó hónapjaiban a magazinokban és az interneten a vásárlási kedv fokozásának gyakori, népszerű eszközeiként jelennek meg a kuponok. A fogyasztóvédelmi hatóság rendszeres ellenőrzéseinek tapasztalatai azt mutatják, hogy kirívó jogsértések nincsenek, kifogás mindössze a vizsgált akciók huszadánál merült fel.

Az internetes vásárlástól akkor is elállhatunk, ha nem hibás a termék

Mások-e a jogaink, ha nem boltban, hanem interneten vásárolunk? Az OBH jogos a kérdés sorozatának e heti részében a szavatosság és jótállás témakörét járta körül dr. Futóné dr. Major Mónikával, a Gyulai Törvényszék bírájával.