Bejegyzések jótállás címkével

2021. július 5. Cégvilág Koronavírus

Az elektronikus-kereskedelem fogyasztóvédelmi jogi kihívásai a gyakorlatban

Jelen írás célja a fogyasztóvédelmi hatósági elvárások fókuszpontjainak és a hatósági joggyakorlat főbb elemeinek bemutatása. Ténykérdés ugyanis, hogy fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzésekre lehet és kell is számítani, tekintve, hogy a Digitális Jólét Program keretébe jól beilleszthetően, 2017-óta évi 7-800 webáruház fogyasztóvédelmi jogi szempontú ellenőrzésére kerül sor.

Fogyasztói szerződések, avagy az ÁSZF-fel szembeni többletkövetelmények
2021. május 13. Cégvilág

Fogyasztói szerződések, avagy az ÁSZF-fel szembeni többletkövetelmények

Az általános szerződési feltételekkel (ÁSZF) való szerződéskötés jelentős mértékben egyszerűsíti és gyorsítja az ügylet létrejöttéig tartó folyamatot, ezért az üzleti életben általánossá vált, hogy a vállalkozások nem csupán a végfelhasználókkal való szerződéskötés során, hanem egymás közötti ügyleteik kapcsán is ÁSZF-ek segítségével szerződnek.

Több mint egymilliárd bírság 2020-ban
2021. február 3. Napi Koronavírus

Több mint egymilliárd bírság 2020-ban

A tavaly elvégzett közel 19 ezer ellenőrzés és a több mint 25 ezer beérkezett fogyasztói panasz alapján mintegy 10 ezer hatósági eljárás indult. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakmai irányítása mellett a kormányhivatalok ezek alapján több mint 3 ezer esetben, mindösszesen egymilliárd forintot meghaladó bírságot róttak ki a jogsértő vállalkozásokra.

2020. szeptember 3. Cégvilág

Viszlát márkaszerviz – változnak a jótállás szabályai

Ki ne állt volna sorba az vevőszolgálaton azért, hogy a jótállási jegyét lepecsételjék? Ki ne töltött volna órákat annak kiderítésével, hogy melyik márkaszervizbe kell vinnie az elromlott terméket? Sorolhatnánk még a hasonló bosszúságokat. Ezek azonban a jótállási szabályok változása miatt jövő évtől megszűnnek. De ami jó a fogyasztónak, az komoly terhet hárít a kereskedőre. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda elemzése.

Fogyasztói jogok a digitális korban
2020. június 29. Szakma

Fogyasztói jogok a digitális korban

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium bejelentése szerint 2021-től a termék árához igazodó, sávos, 1-2-3 éves jótállási időtartamokat vezetnek be.