EU: az online üzletek csaknem fele szabálytalanul hirdetett akciókat
Az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban a kedvezményes árak meghirdetésekor – olvasható az Európai Bizottság jelentésében.
Az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban a kedvezményes árak meghirdetésekor – olvasható az Európai Bizottság jelentésében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022 első félévében is nagy hangsúlyt fektetett a magyar emberek védelmére, valamint a verseny tisztaságának biztosítására a nemzetgazdaság jelentős ágazataiban – tudatta a hivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Sport and Tip sportfogadás-tanácsadó oldal működtetőjével, a One Billion Kft.-vel szemben, ugyanis a cég vélhetően megtévesztően hirdeti a szolgáltatást – közölte a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, mert az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.
Megtévesztő ingatlanreklám miatt 3,5 millió forint bírságot kell fizetnie a Hermina Happy Land projekt lakásait hirdető vállalkozáscsoportnak – közölte a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH a negatív hozzászólások törlését is kifogásolta.
A Gődény György gyógyszerész szereplésével készült hirdetések feltehetően jogsértőek – közölte a versenyhivatal.
A CalciTrio forgalmazója, az Innovelle Pharma Kft. ismételten jogsértő módon reklámozta a szert.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelentős, összesen 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozásával kapcsolatban. A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakok során tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is és így a fogyasztók valós kedvezmények közül választhassanak.
Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat azzal a céllal, hogy feltárják, az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák hamis állítások vagy átverések a koronavírussal kapcsolatba hozható termékeket érintő hirdetésekben.