Megtévesztő reklám miatt bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megtévesztő ingatlanreklám miatt 3,5 millió forint bírságot kell fizetnie a Hermina Happy Land projekt lakásait hirdető vállalkozáscsoportnak – közölte a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH a negatív hozzászólások törlését is kifogásolta.

Több szempontból is jogsértően reklámozták forgalmazói a „Hermina Happy Land” projekt építés alatt álló passzívlakásait, ezért a Gazdasági Versenyhivatal bírságot szabott ki a vállalkozáscsoportra, valamint a jogsértő hirdetések helyreigazítására kötelezte a cégeket.

Az azonos vállalkozáscsoportba tartozó Hermina Center Ingatlanforgalmazó Kft. és a Hermina BAU Hungary Ingatlanforgalmazó Kft. 2016 óta hirdeti passzívlakásokként a „Hermina Happy Land” projekt – jelenleg is építés alatt lévő – ingatlanjait. A Gazdasági Versenyhivatal 2018 őszén indította a most lezárult versenyfelügyeleti eljárást a lakások hirdetési gyakorlatának vizsgálatára.

A versenyhatóság vizsgálata megállapította, hogy a forgalmazók megtévesztően hirdették a lakásokat különböző képmegosztó oldalakról letöltött fotókkal, azt a benyomást keltve, hogy azok az érintett ingatlanokat (illetve azok építési-berendezési lehetőségeit) ábrázolják. Szintén jogsértőnek minősült az is, hogy a vállalatcsoport nem tudta alátámasztani egyes, konkrét reklámüzeneteit (pl. „számlamentesség”, „3000 Ft-os rezsi”).

A vizsgálat alapján továbbá a vállalkozáscsoport jogszerűtlenül – moderálási szabályok vagy más útmutató nélkül – törölte közösségi oldalairól a kedvezőtlen bejegyzéseket, és hagyta megjelenni kizárólag a tetszésnyilvánításokat. A fogyasztói visszajelzések szerepe ugyanis egyre fontosabb: a vásárlók többsége elolvassa a fogyasztói véleményeket, tapasztalatokat, mielőtt döntést hozna. A vélemények moderálása önmagában nem minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak, amennyiben objektív és hozzáférhető szabályzaton alapul. A negatív hozzászólások egyoldalú törlése azonban rontja a fogyasztók tájékozottságát, így jogsértő módon torzíthatja a döntéshozatalt.

A Versenyhivatal a törvényi maximumnak megfelelő, 3,5 millió forintos bírságot szabta ki a vállalkozáscsoportra. A hatóság a bírság mellett elrendelte a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok 30 napon belüli helyreigazítását.

(MTI, gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2020. április 29.

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal.
2020. július 31.

20 millióra bírságolta a DIGI-t a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült.