Új szabályozás fogja szavatolni a termékek zöld címkézésének hitelességét


z Európai Unió új szabályozást vezet be, amely valódibbá és hitelesebbé teszi a termékek zöld címkézését, továbbá megbízhatóbb alapokat biztosít a zöld átállásnak – jelentette ki Didier Reynders, az Európai Bizottság igazságügyi biztosa kedden Strasbourgban.

Didier Reynders, az Európa Parlament plenáris ülésén a fogyasztóknak a zöld átállás során a tisztességtelen címkézéssel szembeni védelméről és a hatékonyabb tájékoztatás biztosításáról folytatott vitán hangsúlyozta, mivel manapság nagy számban fordul elő a vevőket megtévesztő címkézés, a jövőben a címkéken feltüntetett állításokat a gyártónak, illetve a forgalmazónak bizonyítaniuk kell.

Az új uniós irányelv meg fogja erősíteni az önkéntes fenntarthatósági címkézési rendszerek megbízhatóságát az által, hogy ezek ellenőrzését közhatóságok feladataként írja elő – húzta alá.

Az EU a jogszabálytól azt reméli, hogy a fogyasztók megbízhatóbban tudják majd megállapítani, hogy melyek a környezetbarát termékek, amely által a vásárlói tudatosság is fejlődik – emelte ki. Az EU a jogszabály bevezetésével kiszűri a magukat zöldnek feltüntető vállatokat – emelte ki az uniós biztos.

A jogszabály elfogadásával hatékonyan lehet majd betiltani a megtévesztő zöldre festést. Az új szabályoknak köszönhetően a vállalatoknak ezentúl bizonyítaniuk kell, hogy termékeik valóban környezetbarátok – emelte ki.

Az EP-képviselő fontosnak nevezte a kettős minőség elkerülését, valamint az olyan bizonyíthatatlan és túlzottan általános állítások és címkék használatát, mint az öko, bioalapú vagy klímabarát.

A jogszabályba bekerült a kettős minőség tiltása, amelynek köszönhetően meg fog szűnni, hogy a közép-kelet-európai régió állampolgárai másodrangú fogyasztók maradjanak az Európai Unióban.

Egyre több vállalat és márka ténylegesen is törekszik a fenntarthatóságra, így a zöldítés szerepe felértékelődik. A fogyasztói bizalom megerősítése érdekében egy hatékony szabályozás minden valódi céges zöldülés hitelességét erősítheti.

„A jogszabály célja, hogy a zöld termék legyen valóban zöld, járjunk együtt a zöld úton, és szüntessük meg közösen a zöldre festés rossz gyakorlatát”.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Így működik a közösségi finanszírozás

A fintech-forradalom egyik mérhető sikertörténete, hogy miként vált az adomány és előfizetés jellegű közösségi finanszírozás a hagyományos forrásgyűjtési módszerek – mint a klasszikus banki finanszírozás vagy a kockázati tőkebefektetések – alternatívájává. Ebből a gyors fejlődésből az is következik, hogy kevésbé egységes a kép a köztudatban a „crowdfunding” jelenségről. Hány formája van? Melyek esnek szabályozás alá? Kik a szereplők a folyamatban? Milyen jogszabályok vonatkoznak rá?  Hogyan adóznak? Sok-sok tisztázandó körülmény közül a fő kérdés mindenekelőtt azonban az, hogy megjelennek-e erre szakosodott szolgáltatók Magyarországon is. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalójából sok kérdésre választ kapunk.

2024. április 25.

NMHH: reklámriport miatt bírságolt a médiatanács

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága