65. Nemzetközi Automobil Kiállítás, Frankfurt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megnyitotta kapuit a 2013-as Frankfurti Autószalon. A rendezvény összterülete 230 000 négyzetméter, melyen 35 országból több mint 1090 kiállító képviseli magát. A kétévente megrendezett kiállítás rengeteg újdonságot tartogatott, szinte nem is volt olyan gyártó, aki ne mutatott volna be friss fejlesztést. Természetesen továbbra is tart a hibrid autók és a elektromos járművek térhódítása, de mi most egy-két benzinfaló újdonság bemutatásával kezdjük majd a következő lapszámban mustráljuk, hogy a gyárak hogyan is képzelik a jövőt.


Ferrari 458 Speciale

A Ferrari fejlesztőinek a 458 Speciale fejlesztései során túl sok mozgásterük nem volt, így is sikerült 605 lovasra hizlalni a V8-ast, maximális nyomatéka pedig 540 newtonméter lett. Így a Speciale a Ferrari történetének legerősebb utcai nyolchengerese, ráadásul 90 kilogrammal könnyebb (1290 kg) is lett a 458 Italiánál, így egy lóerőre már csupán 2,1 kiló jut. Az erő- és súlykülönbség a gyorsulásban is mérhető, az Italiához képest négy tizeddel hamarabb, mindössze három másodperc alatt éri el a 100 km/h-t a Speciale. Az olasz gyártó az SSC (Side Slip angle Control) rendszerrel próbálja elkerülni, hogy a brutális erejű sportkocsit gazdája egy tempósabb kanyarban pillanatok alatt eldobja. Az SSC az autó megfarolásakor elemzi a csúszás mértékét, és a nyomaték optimálisabb elosztásával próbál korrigálni.

Nissan X-Trail

A robusztus, modern és számos korszerű technológiával felvértezett új Nissan X-Trail világpremierjét a 2013-as Frankfurti Autószalonon tartották meg. A Nissan elismert négykerék-meghajtású tradícióira épülő, ugyanakkor a márka vezető crossover-gyártási szaktudását megtestesítő új X-Trail átértelmezi a kompakt szabadidőautók szegmensét. A markáns, erőteljes vonalakat egyedi elegáns ívek és magasan futó kerékjáratok keretezik. Az új X-Trail a forgalmazás jövő évi megkezdésekor a piacon elérhető egyik legkorszerűbb autó lesz. A folyamatos online kapcsolatot biztosító X-Trail az első olyan modell, amelyet a NissanConnect integrált navigációs, információs és szórakoztatórendszer új generációjával szereltek fel. Az X-Trail vezetőjét ezen kívül a Nissan ­Aktív Biztonsági Pajzs részét képező, vezetést támogató rendszerek sora segíti.

Audi A3 Cabriolet

Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes Singleframe hűtőrács határozza meg. Karcsú fényszórói határozott „tekintetet” kölcsönöznek számára, s éppúgy a vízszintes vonalakat hangsúlyozzák, mint a lökhárító légbeömlő nyílásai. Kívánságra az Audi LED-technikájú fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos hatótávállítással is rendelkeznek. Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium–acél szerkezetre feszített vászontetővel készül, amely har­monikusan illeszkedik formavilágába. Az elektrohidraulikus mozgatómechaniz­musa gombnyomásra egyaránt kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt nyitja, illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik. A két TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter 140 és 180 lóerővel, míg a 2.0 TDI 150 ­lóerős teljesítményt produkál.

Volkswagen Golf R

Volkswagen bemutatta az új, nagyteljesítményű Golf R-t, a 2,0 literes turbós benzines motor, 300 lóerős és 380 Nm-t produkál. Ezt a hatalmas teljesítményt a legújabb fejlesztésű 4MOTION négykerék-meghajtással ­sikerül kordában tartani. Az új Golf R a legjobban gyorsuló autó a Volkswagenek között, a százas sprtint ideje mindössze 5,3 másodperc, vagy 4,9 másodperc az opcionálisan a hatfokozatú DSG sebességváltóval szerelve. Végsebességét elekt­ronikusan korlátozott 250km/h-ban állapította meg a gyár. A Golf R ellátmánya továbbá alapból tartalmazza az egyedi lökhárítókat és a mélyre húzott küszöb­spoilereket, de még a bi-xenon fényszórót és a LED-es menetfényt is. Utasterébe egyebek mellett Alccantara és szövet kombinációjú kárpitozás, vágott aljú, háromküllős bőrkomány, érintőképernyős CD-rádió, automata légkondi és hangulatvilágítás került.

Porsche 918 Spyder

A Porsche 918 Spyder az első nemzetközi közúti forgalom céljára jóváhagyott autó, ami a Nürburgring versenypálya Nordschleife nevű 20,6 kilométeres körét kevesebb mint hét perc alatt tette meg. Pontosan hat perc és 57 másodperces menetidejével a hibridmeghajtású luxus-sportkocsi 14 másodpercet faragott le az eddigi rekordból. A több mint 795 lóerős, vezetékről tölthető, hibrid szuperautó a fejlesztési partner Michelin széria abroncsaival és opcionális „Weissach” csomaggal volt felszerelve, amely menetdinamikát fokozó beavatkozásokat tartalmaz. 4,6 literes V8-as benzinese, valamint két villanymotorja 2,8 másodperces százas sprintet ad, végsebessége 340 kilométer/óra.

BMW i8

Az új BMW i almárka második terméke a hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszert szénszál-erősítésű műanyag utascellával, a motorok számára kifejlesztett speciális alumínium vázszerkezettel, valamint fejlett elektromos töltéstárolóval és futóművel kombinálja. Aerodinamikailag fejlett formavilágának köszönhetően a hálózatról tölthető hibridmodellként megalkotott, 2+2-üléses sportmodell vonzóan dinamikus. A 231 lóerős teljesítményű belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, míg a 131 lóerős elektromos motor az első kerekek felé továbbítja teljesítményét. A hajtásrendszer akár 35 kilométeres távon és akár 120 kilométer/óra sebességgel a tisztán elektromos autózást is lehetővé teszi. Eleinte előreláthatólag az európai BMW márkakereskedők valamivel több mint tíz százaléka forgalmaz majd BMW i modelleket.

Chevrolet Corvette

Miközben az új Corvette Stingray a legfrissebb és legnagyobb teljesítményekre képes modell az ikonszerű sportkocsi hosszú és dicső történetében, ne feledjük, hogy a Corvette név több mint hat évtizeden keresztül jelentett egyet a korszerű technikával és a hihetetlen eredményekkel. Az új Stingray felszerelése és hangolása megfelel az ­európai vásárlók magas igényeinek, alapfelszerelésként kapta meg a Z51 teljesítménycsomagot és a legújabb „magnetic ride control” futóművet. A teljesítményfokozó kipufogóval ellátott új, 6,2 literes LT1 V8-as motor 460 lóerőt ad le, nyomatéka 630 Nm 4600-nál. A Corvette Stingray még a Corvette történetében is az abszolút csúcsot képviseli, 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, és kanyarban 1 g fölötti centrifugális gyorsulásra képes.

Mercedes GLA

A kompakt GLA az ötödik attraktív SUV-változattal bővíti a Mercedes-Benz modellportfólióját egy állandóan növekvő szegmensben. A GLA az első Mercedes SUV, amelybe kívánságra beépítik a 4MATIC állandó összkerékhajtás új generációját teljes mértékben variálható nyomatékelosztással. Az 1,6 és 2,0 literes benzinmotorok: a GLA 200 156, míg a GLA 250 211 lóerővel bír. A két dízelre is dina­mikus viselkedés és maximális hatékonyság jellemző: a 2,2 liter lökettérfogatú GLA 200 CDI teljesítménye 136 lóerő, maximális nyomatéka 300 Nm, az ugyanekkora GLA 220 CDI 170 lóerőt és 350 newtonmétert produkál. Az új GLA-t megrendelni no­vember végétől lehet, a márkakereskedésekben 2014 folyamán jelenik meg. 

 

(A cikk az Ügyvédvilág 2013/10. számában jelent meg. Képek és szöveg: Buday Dénes.)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 5.

Az energiatermelés zöldítése mellett a keresletet is indokolt átstrukturálni

Magyarország napelem kapacitása az utóbbi években látványosan fejlődött, és már 2023-ra meghaladta a korábban kitűzött 2030-as célt. Jelenleg közel 7850 MW megújuló villamosenergia-termelési kapacitás áll rendelkezésre. Globálisan azonban ijesztő az elmaradás a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges erőfeszítések terén.