A hetedik elem: VW Golf


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A világ autói között összességében még egy tucatnyi sincs, amelynek vonalait a Golfhoz hasonlóan évtizedeken át fejlesztették, csiszolták, pontosították, végül valóban időtlen formákat alkotva. A Volkswagen formatervezői tovább tökéletesítették a Golf meghatározó stílusjegyeit, amelyek között említhetők sajátos C-oszlopai, hosszú tetőíve és oldalablakainak jellegzetes kontúrjai.


A Golf formai génjei nyomán igazán szimpatikus vonások jellemezte „arculat” született, amely a Golf első nemzedékéhez hasonlóan alapvetően vízszintes orientációjú és kiegyensúlyozott formai elemeivel az autó szélességét hangsúlyozza, míg hátul a Golf jellegzetes megoldásait a hátsó lámpatestek letisztult geometriája, az egészen a C-oszlopokig szélesedő hátsó ablak, illetve a márkaembléma körüli nagyméretű homogén felület adja. Csomagtérből is többet ad az új Golf VII, mint elődje, a 380 literes üreg 30 literrel nagyobb a korábbinál. A csomagtér-padló trükkösen kétféle magasságban is rögzíthető, felsőbb helyzetével csaknem küszöbmentes nyílást és közel síkpadlós bővíthetőséget ad, mélyre helyezve pedig az üreg magasabb.

 

Benzines erőforrásként kizárólag feltöltött és közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, hengerenként négyszelepes TSI-konstrukciók sorakoznak a Golf palettáján. A tesztautónkban dolgozó 1,4-es motor szimpatikusan végzi a dolgát, szinte már felettébb sportos benyomást kelt 140 lóerejével. A motor hangja még magasabb fordulatszámon is kellemes, nem tolakodó. Fogyasztása 7,4/100km liter, ami a zömében városi használat mellett, valamint a 8,4 másodperces 100-as sprinttel fémjelzett kimagasló menetdinamika tükrében még mindig igen kedvező érték.

 

A DSG automataváltó jó választás a benzinmotor mellé, bár akadnak olyan fordulatszám-tartományok, amikben bólogatósan reagál a Golf, de nem zavaró. Viszont az már inkább, hogy hétfokozatú DSG nagyon lassúnak érződik parkolás közben, főleg ha gyorsan váltogatnánk előre- és hátramenet között.

 

A futómű hibátlan és első ízben áll a Golf vezetőjének rendelkezésére az úgynevezett menetprofil-választás funkciója. E rendszer segítségével, előrelátó vezetés mellett különösen gazdaságos lehet a közlekedés. Összesen négy menetprogram vehető igénybe, ezek az „Eco”, a „Sport”, a „Normal”, és az „Individual”. Az új Golf nagyon jól sikerült, minden elvárásnak megfelel, kijelenthetjük, hogy kategóriája etalonja, Highline felszereltségével és közel 9 milliós árcédulájával a prémium kategóriához közelit.

 
29,13 millió eladott példánnyal a Volkswagen Golf – s különböző változatai, mint a Cabriolet vagy a Variant – a világ valaha gyártott egyik legsikeresebb autója.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Ferihegy – Újabb útirányok és rekordok

Már 130-nál is több városba repülhetünk el közvetlenül Budapestről, 2025-ben pedig talán Észak-Amerika néhány metropoliszába is újra eljuthatunk.

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.