A jog a magánegészségügyben
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Az emberi értelem és az AI találkozásából egyedi és inspiráló alkotások születhetnek. Egy új tárlat is bizonyság erre.
Valóság és vízió: a határok elmosódnak, majd szinte megszűnnek. Érzékszervi utazásra indulunk, ahol a két- és háromdimenziós alkotások – szobrok, festmények, installációk –, a fény és a hang játékával párosulva, új dimenziókba repítenek el.
(A felvételek az AIvolution című tárlaton készültek. Fotók: Falus Tamás)
Misztikus világba érkezünk, ahol csak át kell adni magunkat érzékszerveinknek, és elhitetni agyunkkal, hogy egy más világban járunk. Egy olyan birodalomban, melyet művészek alkottak meg számunkra. Hogy csodálkozzunk, hogy elmerengjünk, hogy ellazuljunk, hogy relaxáljunk, hogy magunk mögött hagyjunk mindent, ami eddig körülvett minket. Mert itt új látvány vár minket, soha nem látott színorgia és fényáradat tárul elénk, eddig nem ismert érzelmek törhetnek fel belőlünk.
Egyes termekben, terekben leülhetünk egy-egy babzsákfotelbe, és körbetekinthetünk, hogy átadhassuk magunkat a pillanatonként változó, új formákat, alakzatokat, alakokat, tereket nyújtó látványvilágnak. Egy sajátos új, kibontakozóban lévő művészeti ág, az emberek által, de a mesterséges intelligencia (artificial intelligence – AI) révén létrehozott egyedi alkotások segítségével.
A mesterséges intelligencia álomképeiben járunk Budapest Belvárosában, a Párisi Udvarban, az AIvolution: Enetering the Digital Dream című különleges kiállításon. A Cinema Mystica Budapest művészeti társulat magyar és nemzetközi vizuális művészek, csoportok sajátos műveit, teremtményeit tárja elénk. Olyanok alkotásait, akik újragondolják a művészet és a technológia kapcsolatát, akik összekapcsolják a hétköznapokat a fantáziával, a digitális világgal. S az utóbbihoz ma már a mesterséges intelligencia is hozzátartozik.
Miközben mi, egyszerű földi halandók még csak szavakat bepötyögve, technikákat és stílusokat megnevezve játszunk egy-egy AI-képkészítést felajánló weboldalon, addig a kreatív művészek a mesterséges intelligenciát társítják mondanivalójukhoz, alkotói folyamataikhoz, és teremtenek művészetükkel páratlan audiovizuális élményt.
14 magyar és külföldi alkotó és csoport – így a Global Illumination – 22 interaktív alkotása, 11 élménytere (immerzív helyisége) látható. Valamennyi egyedi és varázslatos. S hogy a kiállítást mennyi idő körbejárni, alkalmanként leülni, megpihenni és csak az oldalsó falakra vagy az „égre” meredni? A befogadó kedvétől és idejétől függ. Mert egy-egy térben akár fél órát is lehet kényelmesen üldögélve elrévedni, akár meditálni, hogy az olykor andalító zene mellett a változó képi formákat nézzük, bámuljuk, csodáljuk.
Többek között hatalmas kezek közé ülhetünk be, pszichedelikus motívumok ölelésében; robotkarokat mozgathatunk szenzorok segítségével és világíthatjuk meg mozgóképben a környezetet; felvonót irányíthatunk, hogy egy futurisztikus város fölé emelkedjünk; lefényképezhetjük arcunkat, hogy elkészíttessük saját AI-avatárunkat.
A művészet világában a mesterséges intelligencia már jóval több, mint egy automatizált eszköz – fogalmazzák meg lényegre törően a szervezők. Társalkotóvá válik! Az emberi értelem és az AI találkozásából pedig egyedi és inspiráló alkotások születnek. Egy új, korábban nem ismert kreatív korszak nyitányán vagyunk. Olyan lehetőségekkel, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. „A gépi algoritmusok képesek különböző kulturális hatásokat, stílusokat és műfajokat összeolvasztani, ami hibrid művészeti formák létrehozásához vezet, amelyek nem sorolhatók a megszokott kategóriákba.”
E formabontó tárlatnak is az a célja, hogy bemutassa, milyen hatással lehet a mesterséges intelligencia vizuális környezetünkre, és magára a művészetre.
Az alkotások 2024. március elejétől fél éven át láthatók a Párisi Udvarban, s a tervek szerint azt követően új művekkel nyílik, illetve folytatódik a tárlat.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!