Fénykiállításon a Hupikék törpikék
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A vezetésre termett, hátsókerék-hajtású Jaguar XE fejlett, könnyű szerkezetének, áramvonalas formatervének, pompás belterének, valamint kiemelkedő rugózási komfortjának és vezethetőségének köszönhetően újraértelmezi a sportszedán fogalmát.
A jelentős mértékben, vagyis 75%-ban alumínium szerkezetű Jaguar az első olyan modell, amely az új, moduláris padlólemezére épül; az autó hosszú tengelytávja és alacsony üléspozíciója tökéletes arányokat és kecses, kupészerű formát eredményezett. Az arányok megvalósítását a rövid első és hosszabb hátsó túlnyúlás, a dinamikus kiállás és a hátratolt utasfülke segíti.
A feszes motorházfedél izmos megjelenést kölcsönöz az autónak és a sötét felni teszi félelmetessé. Az emelkedő övvonal még intenzívebben közvetíti a mozgás érzését, míg a hátsó kerékdob alakját az F-TYPE Coupé ihlette. A jellegzetes úgynevezett J-Blade nappali világítás ugyancsak eltéveszthetetlen Jaguaros formai elem. A hátsó lámpatestekben a kerek betétet metsző, vízszintes vonal olyan, erőteljes stíluselem, amely egyenesen az E-type-tól származik.
Az utastér otthonosan öleli körül az elöl utazót, és a kormány nagyon jól illik a sportos hangulathoz. Az F-TYPE stílusában megalkotott műszerek, valamint a motorindításkor körbefutó mutatók egyaránt az XE sportlimuzin státuszát erősítik.
Elöl és hátul egyaránt bőséges a fej- és lábtér, az üléspozíció tökéletes, ami bizonyíték arra, hogy az áramvonalas formaterv és a helykínálat nem feltétlenül zárja ki egymást.
A vadonatúj Infotainment rendszer lelke a 8 colos érintőképernyő letisztult, intuitív, grafikus kezelőfelülettel és késlekedés nélküli reakciókkal. Azok számára, akik nem szeretnének mást, csak hátradőlni és élvezni a zenét, az XE a kategóriában elsőként kínálja a Meridian audiotechnológiáját. A kimagasló minőségű rendszer a Jaguar és a brit audiospecialista közötti, hagyományos együttműködés legújabb gyümölcse, amelyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek ki.
Az autó a legkifinomultabb felfüggesztést kapta; könnyűfém szerkezetével új mércét állít a rugózási komfort és a vezethetőség terén. Míg a legtöbb versenytárs MacPherson első rugóstagot alkalmaz, addig Jaguar ragaszkodott a magasabb színvonalat jelentő kettős lengőkaros konstrukció használatához.
Az XE az első olyan autó, amelyet All Surface Progress Control rendszerrel szereltek fel. E rendszer fejlesztése során felhasználták mindazt a tapasztalatot, amelyet a terepre optimalizált kipörgésgátló rendszerek több évtizedes fejlesztése és gyártása során a Jaguar-Land Rover szert tett. Az ASPC a gyakorlatban olyan, mint egy kissebességű tempomat. A 3,6 és 30 km/óra közötti sebességtartományban üzemelő rendszer a fékek és a hajtáslánc precíz vezérlése révén a legcsúszósabb útviszonyok mellett is optimális tapadást biztosít, anélkül hogy a jármű megcsúszna, illetve hogy a vezetőnek akár csak érintenie kellene a pedálokat. Ez fontos, hiszen az R-Sport verzióhoz egy 240 lóerős benzinmotor jár. Ami 6,9 mp alatt katapultál százra és az erő 250km/h végsebességig sem fogy ki belőle.
A friss fejlesztésű kétliteres négyhengeres kifinomult erőforrás, amely már alacsony fordulatszámon nagy forgatónyomatékot nyújt, és kiváló gázreakciót mutat a középtartományban. Ebben jó társ a Jaguar más modelljeinél is használt ZF gyártmányú 8 fokozatú automata, melynek fokozatválasztó gombja gyújtásra bújik elő a középkonzolban.
Buday Dénes
A budapesti Füvészkertben elevenednek meg a híres rajzfilmfigurák, gyerekek és felnőttek legnagyobb örömére.
Az állami ellátásból érkező pácienseknek mások az elvárásaik a magánpraxissal szemben. Vélt vagy valós elégedetlenségeik egyre több panasszal járnak.
Szemészeti elváltozások szinte mindenkit érintenek életük során. Lézeres látásjavító beavatkozásokkal sok gond orvosolható, ám azok kizárólag magánfinanszírozásban érhetők el.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!