Bemutató: Az új Lexus GS 300h


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Lexus GS negyedik generációja 2012-ben jelent meg az európai piacon; a háromtagú kínálat a GS 250 és GS 350 AWD változatokból, valamint a nagy teljesítményű zászlóshajóból, a full hybrid hajtású GS 450h modellből állt. A sorozat negyedik tagja, a GS 300h forgalmazása április végén kezdődött el.


Az E-prémium szegmensbe pozícionált új GS 300h növeli a Lexus népszerűségét a flottavásárlók körében, mivel az autó vonzó alternatívát jelent a 2,0 literes dízelmotorral szerelt vetélytársakkal szemben. A GS 300h értékesítése várhatóan több mint 55 százalékot tesz majd ki a teljes GS modellcsalád forgalmából, s az eladott autók jelentős hányadát flottavásárlók állítják forgalomba.

A nyár óta kapható IS 300h és a 2014 elején piacra lépő, új CT 200h mellett tehát immár a GS 300h is megjelent, így a Lexus ezentúl három fontos piaci kategóriában (a C-, D- és E-prémium szegmensekben) is kínálhat full hibrid hajtású modellt.

Az új GS 300h bevezetése során különféle formai, technológiai és biztonsági fejlesztések is bemutatkoznak, amelyek a GS teljes modellkínálatban megjelennek.

A GS 300h modell F SPORT változatban is megrendelhető különleges dizájn-elemekkel és modellspecifikus technológiákkal, amelyek még élvezetesebbé teszik az autó vezetését.

Full hibrid hajtáslánc

Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GS 300h modellben ugyanaz a második generációs Lexus Hybrid Drive rendszer működik, mint az IS 300h-ban. A soros négyhengeres, D-4S közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzinmotorból és két elektromotorból álló hajtáslánc jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, valamint csekélyebb CO2-, NOx- és zéró koromrészecske-kibocsátással működik – a vezetési élmény pedig egyedülállóan kifinomult és élvezetes.

A full hybrid hajtáslánc egy 105 kW/143 LE-s elektromotor, valamint egy 2,5 literes, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC rendszerű, Atkinson-ciklusú benzinmotor teljesítményét kombinálja. A belsőégésű motorban új generációs D-4S üzemanyag-befecskendezés, Dual VVT-i szelepvezérlés és nagy hatékonyságú Kipufogógáz Visszavezető (EGR) rendszer működik. A benzinmotor 133 kW/181 lóerős teljesítménye 6000 1/perc fordulatszámnál, 221 Nm forgatónyomatéka pedig 4200-5400 1/perc közti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre.

A hátsó kerekeket az Elektronikus Vezérlésű Fokozatmentes Sebességváltón (ECVT) keresztül meghajtó hibrid rendszer összesített teljesítménye 164 kW/223 lóerő.

Az új full hibrid hajtású Lexus kategóriaelső CO2-kibocsátásának legkisebb értéke 109 g/km, s az autó átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 l/100 km.

Utastér

A GS gyönyörűen megformált kabinjában a Lexus utastéri dizájnja újabb, magasabb szintre lépett. A tágabb határok közt állítható vezetőülésben ergonomikus, kétzónás, vezetőközpontú cockpit öleli körül az autóst, akinek éberségéről és utasai kényelméről modern Ember-Gép Interfész technológiák gondoskodnak a hosszú utazások során.

Az autóban egy sor rendkívül innovatív technológia működik. Ilyen például az S-Flow energiatakarékos klímaberendezés integrált vezérléssel és díjnyertes „nanoe” technológiával, vagy a világ egyik legnagyobb, 12,3 colos fedélzeti multi-információs LED-kijelzőjéhez csatlakozó, második generációs Remote Touch Interface.
A GS 300h modellhez megrendelhető a legkiválóbb, 17 hangszórós Mark Levinson Prémium Audiorendszer is, ami egy koncertterem élő hangzását varázsolja az utastérbe. A GS 300h bemutatásával a teljes GS modellcsalád utastere felfrissül. Megújul a váltókar dizájnja, és az autóhoz immár új, színes Head-Up Display (HUD) rendszer is rendelhető.

Akárcsak a GS modellcsalád többi tagja, a GS 300h is tágas utaskabint kínál, különösen nagy fej- és lábtérrel. A GS 300h ülései kivételes kényelmet biztosítanak, és a legkülönfélébb testalkatú utasok testét is tökéletesen támasztják meg. Az áttervezett ajtók szélesebb nyílást tárnak fel (a fej magasságában is), így még könnyebb a ki- és beszállás.

Presser Gábor is ezt választotta

– A zenében fontosak a hagyományok, a stabil alapok, ám egyenesen elengedhetetlen az innováció, a hitelesség és az egyéniség. Az autóiparban is sokan törekszenek hasonló harmóniára, de számomra csak a Lexus az, ahol minden érték: a megnyugtató környezeti teljesítmény, az előremutató kényelem és biztonság, a hagyományos értelemben vett autós élmények és a megkérdőjelezhetetlen megbízhatóság maradéktalanul találkozik – hangsúlyozta Presser Gábor azon a sajtótájékoztatón, ahol a Toyota Motor Hungary Kft. képviselőitől átvette új autójának, egy Lexus GS300h hibrid gépkocsinak a kulcsait. Presser Gábor a márka őszinte kedvelőjeként egy éven át használja majd Lexus GS300h autóját.

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.